Włoski skarb w nowym wydaniu. Czy Fiat Panda za 110 tys. zł będzie hitem?
Na wybranych rynkach można już zamówić nowego Fiata Grande Panda. Miejski crossover w elektrycznym wydaniu zadebiutował już we Francji i Holandii, a jego ceny na zachodzie Europy zaczynają się od blisko 110 tys. zł. Czy najnowsza odsłona okaże się hitem?
Nowy Fiat Grande Panda wjechał na salony. Sprzedaż nowej odsłony miejskiego bestsellera, inspirowanej stylistycznie historycznym modelem z lat 80., ruszyła już na dwóch europejskich rynkach. Samochód zadebiutował w Holandii i we Francji w dwóch wersjach wyposażenia - La Prima oraz Grande Panda RED, a jego ceny zaczynają się od 25 tys. euro (ok. 110 tys. zł).
Włoska nowość póki co jest oferowana tylko w wersji elektrycznej. Ta jest wyposażona w litowo-jonowy akumulator o pojemności 44 kWh, który w cyklu mieszanym (wg WLTP) ma pozwolić na przejechanie nawet 320 km. Baterię naładujemy od 20 do 80 proc. prądem zmiennym (AC) o mocy do 7 kW - w takim scenariuszu zajmie to ok. 3 godz. i 45 min. Z kolei pod szybką ładowarką (DC) z maksymalną mocą 100 kW powinno to zająć nieco ponad 30 minut.
Przednią oś napędza motor o mocy 113 KM (83 kW), który od 0 do 50 km/h rozpędzi pudełkowatego crossovera w 4,2 sekundy. Pierwsza “setka" pojawia się natomiast po równych 11 sekundach. Prędkość maksymalna ograniczona została elektronicznie do 132 km/h, co oznacza, że komfortowo będzie można także podróżować na drogach szybkiego ruchu i autostradach. W późniejszym czasie do oferty dołączy także hybryda z 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,2 litra, generującym moc 100 KM.
Nowa odsłona Fiata Pandy ma 3,99 m długości, 1,57 m wysokości i 1,76 m szerokości, a bagażnik zmieści 361 l bagażu. To zwinny i praktyczny mieszczuch z przemyślanym wnętrzem i pojemnymi schowkami w kabinie o łącznej pojemności 13 l. Na wyposażeniu znajdziemy cyfrowe wskaźniki o przekątnej 10 cali oraz nieco większy wyświetlacz systemu info-rozrywki o przekątnej 10,25 cala.
Wszystkie mniejsze crossovery segmentu B zaprezentowane przez koncern Stellantis są produkowane w polskiej fabryce w Tychach. Nowy Fiat Grande Panda to wyjątek, bowiem w lipcu tego roku jego produkcja ruszyła w zakładach FCA Serbia w Kragujevacu.