Wielka akcja serwisowa elektrycznych modeli BMW. Powodem problemy z ładowaniem
Niemiecki producent uruchomił akcję serwisową obejmującą niektóre elektryczne modele wyprodukowane w 2021 i 2022 roku. Według oficjalnej dokumentacji – w samochodach może dojść do usterki oprogramowania do zarządzania akumulatorami.
Amerykański oddział BMW wezwał do serwisów ponad 14 000 samochodów elektrycznych wyprodukowanych na przestrzeni 2021 i 2022 roku.
Powodem zamieszania ma być wykryta usterka w oprogramowaniu do zarządzania akumulatorami, która może skutkować m.in. nagłą utratą mocy samochodu, problemami z jego ładowaniem, a nawet nieprzewidywanym zgaśnięciem.
Od listopada zeszłego roku w Stanach Zjednoczonych pojawiło się już dziesięć zgłoszeń dotyczących nieprawidłowo działającego układu elektrycznego w samochodach niemieckiego producenta. O tym, że pojazd wykrył jakieś nieprawidłowości informuje m.in. komunikat na desce rozdzielczej.
Jak wynika z oficjalnej dokumentacji udostępnionej przez Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego, akcją serwisową zostały objęte modele BMW i4, BMW i7 oraz elektryczny SUV iX.
Właściciele wymienionych pojazdów mogą sprawdzić czy ich samochód wymaga wizyty w serwisie na specjalnej stronie internetowej producenta. Po weryfikacji pojazdu po jego numerze VIN, strona automatycznie wskaże najbliższy serwis, w którym będzie można przeprowadzić naprawę.
Oczywiście BMW zobowiązało się wprowadzić wszelkie poprawki bezpłatnie. Sama naprawa wymaga jedynie zaktualizowania oprogramowania i jak twierdzi producent - powinna potrwać maksymalnie godzinę.
Producent podkreśla także, że chociaż wykryta usterka nie zagraża bezpieczeństwu kierowcy i pasażerów, należy jak najszybciej skontaktować się z serwisem w celu jej usunięcia.
***