Volvo zainwestuje trzy miliardy euro w nowe centrum badań

Oprac.: Maciej Flis-Flisiński

Volvo w związku z współpracą z Northvolt, wybuduje w Gotebordu specjalne centrum badawczo-rozwojowe, które posłuży do opracowania nowej generacji baterii do samochodów elektrycznych. Na ten cel przewidziano ok. trzy miliardy euro.

Volvo wyda prawie 3 mld euro na nowy ośrodek badawczo-rozwojowy.
Volvo wyda prawie 3 mld euro na nowy ośrodek badawczo-rozwojowy.Informacja prasowa (moto)

Rozpoczęta w tym roku współpraca z Northvolt zaowocowała dalszymi inwestycjami w rozwój technologii skupionej wokół aut elektrycznych. Koncern zdecydował się na budowę nowego centrum badawczo-rozwojowego, w którym opracowane zostaną akumulatory nowej generacji. Stworzenie placówki pochłonie 30 mld koron szwedzkich (ok. 3 mld euro).

Centrum w Goteborgu zacznie funkcjonować już w przyszłym roku, dając możliwość zatrudnienia kilkuset pracownikom. Sama placówka poprzedza również budowę nowej fabryki, która odpowiadać będzie za produkcję nowoopracowanych baterii. Nieznana pozostaje jednak finalna lokalizacja obiektu - koncern o swoich planach poinformuje zapewne na początku 2022 roku.

- Nasze partnerstwo z Northvolt zapewni dostawy wysokiej jakości akumulatorów wyprodukowanych w sposób zrównoważony dla nowej generacji czysto elektrycznych Volvo. Wzmocni to nasze podstawowe kompetencje i naszą pozycję w kierunku transformacji firmy w markę produkującą wyłącznie samochody elektryczne - powiedział Håkan Samuelsson, dyrektor generalny Volvo.

Nowa fabryka, w której rozpoczęcie produkcji zaplanowano na 2023 rok, ma zapewnić zatrudnienie 3000 pracowników. Obiekt ma pozwolić na wyprodukowanie baterii dla nawet pół miliona nowych "elektryków".

Dzięki inwestycjom oraz partnerstwie z Northvolt, szwedzka marka ma zamiar stać się liderem na rynku elektrycznych samochodów premium. Zakłada również, że pozwoli to jej na przejście na wyłączną produkcję aut bateryjnych - zgodnie z poprzednimi planami ma to mieć miejsce do 2030 roku.

***

Motorandka z Joanną Zientarską - Peugeot 208 GTINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas