Volvo XC40 okazało się sukcesem?

Zdobycie prestiżowego tytułu Europejskiego Samochodu Roku nie pozostało bez wpływu na popularność nowego Volvo XC40. Szwedzi poinformowali, że zebrali już ponad 80 tys. zamówień na ten model!

By zaspokoić popyt Szwedzi zdecydowali się zwiększyć produkcję w swojej belgijskiej fabryce w Gandawie. W pierwszej połowie przyszłego roku produkcją modelu zająć ma się również zakład w chińskim Luqiao.

To pierwszy serii nowych modeli szwedzkiej marki bazujących na - opracowanej wspólnie z chińskim właścicielem Volvo - Geely - skalowanej platformie podłogowej CMA (Compact Modular Architecture). W oparciu o nią powstać ma również nowa generacja kompaktowego Volvo V40. Szwedzi nie chwalą się rozwiązaniami technicznymi, zastrzegają jednak, że w oparciu o CMA budować będą m.in. "w pełni elektryczne" pojazdy oferowane na "wszystkich kluczowych rynkach"

Reklama

CMA jest również podstawą dla pierwszego pojazdu zupełnie nowej marki Geely- Lynk & Co. Auto o nazwie 01, podobnie jak Volvo XC40, budowane będzie w holenderskiej fabryce Volvo.

Lynk&CO 01 to kompaktowy crossover mierzący 4,53 m długości, 1,85 m szerokości i 1,65 m wysokości. Rozstaw osi to 2,73 m. Na Starym Kontynencie źródłem napędu mają być - montowane poprzecznie z przodu - silniki konstrukcji Volvo. 01 będzie też dostępny w wersji plug-in hybryd z napędem na obie osie.

Nowy Lynk&CO 01 oferowany jest już na rodzimym chińskim rynku. Za samochód w podstawowej wersji zapłacić trzeba 58 800 juanów, czyli około 25 tys. dolarów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy