Volvo? Tak, ale ciężarowe
Szwedzka grupa Volvo zanotowała w ostatnim kwartale znaczny wzrost sprzedaży, wywołany przede wszystkim rosnącym zapotrzebowaniem na ciężarówki.
Przedstawiciele grupy poinformowali, że zysk netto wyniósł w ostatnich trzech miesiącach 2004 r. 3, 49 mld koron szwedzkich (385 mln euro), a odnotowana wysokość sprzedaży była wyższa o 15% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Największy popyt na samochody ciężarowe i dostawcze zanotowano w obu Amerykach, Europie Wschodniej i Azji. W samej Ameryce Północnej sprzedaż ciężarówek wzrosła o 48%, a w Europie - o 12%.
W sumie Volvo sprzedało w 2004 r. 193 000 samochodów ciężarowych. Dzięki temu Szwedzi zanotowali ponad dwukrotny wzrost przychodów bieżących (9 mld koron szwedzkich). Jest to największy wzrost w historii firmy.
Przedstawiciele Volvo twierdzą, że, oprócz ogólnego wzrostu gospodarczego połączonego ze zwiększonym popytem, do tak doskonałych wyników przyczyniły się nowe modele wprowadzone niedawno przez firmę.
Mimo boomu w branży transportowej, strategia grupy na najbliższe miesiące nie będzie się wiązała z żadnymi większymi inwestycjami. Zamiast tego, Szwedzi skoncentrują się na zwiększaniu kontroli nad dostawcami i nowych naborach pracowniczych.