Volvo dostaną więcej napędu na koła tylne
Jeśli twoje czteronapędowe Volvo nie za bardzo chce "pójść bokiem", to szwedzki producent ma rozwiązanie - należy skorzystać z oprogramowania przygotowanego przez Polestara.
Przypomnijmy, że Polestar został wydzielony z Volvo, jako marka pod którą będą sprzedawane samochody elektryczne o wysokich osiągach. Pokazano nawet pierwszy model o nazwie Polestar 1. Szybko ogłoszono jednak, że Polestar będzie również zajmował się tzw. "optymalizacją" oprogramowania do samochodów produkowanych przez Volvo.
Optymalizacja skupia się na pięciu kluczowych obszarach: lepszej reakcji na gaz (zarówno na jego dodanie, jak i ujęcie), szybszej zmianie przełożeń, modyfikacji obrotów przy której następuje zmiana biegu oraz zwiększeniu mocy i momentu obrotowego.
To jednak nie wszystko, bowiem Volvo AWD (z napędem na wszystkie koła) w ramach oprogramowania Polestar otrzymają również zmieniony rozkład momentu obrotowego między osiami - więcej zostanie skierowane na tył.
Zmiana ta jest aktywowana w trybie Dynamic lub po wyłączeniu ESP. Oprogramowanie może zostać wgrane do wszystkich nowych (MY 2019) modeli zbudowanych na platformach SPA I CMA, poza wersjami hybrydowymi, a więc serii 90, 60 i XC40 z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
W przypadku hybryd T8 Twin Engine i T6 Twin Engine tylna oś napędzana jest przez silniki elektryczne i, jak twierdzi Volvo, "nie ma potrzeby optymalizacji".