Volkswagen ID. ROOMZZ. Elektryczna wizja przyszłości

Rozpoczyna się największy salon motoryzacyjny w Chinach - Auto Shanghai. Jedną z pokazanych tam nowości jest koncepcyjny Volkswagen ID. ROOMZZ.

Volkswagen ID. ROOMZZ
Volkswagen ID. ROOMZZInformacja prasowa (moto)

Mierzący około 5 m długości suv to zapowiedź produkcyjnego modelu, który trafić ma do chińskich salonów w 2021 roku.

Koncepcyjna wersja otrzymała wnętrze, w którym każdy z podróżujących dysponuje niezależnym fotelem. Volkswagen nie ukrywa, że odmiana produkcyjna wyposażona będzie w trzy rzędy siedzeń. Kabina prezentowanego w Szanghaju pojazdu ma bardzo ascetyczny wygląd. Samochód pozbawiono np. konsoli środkowej rozdzielającej kierowcę od pasażera. To celowy zabieg podkreślający, że mamy do czynienia z samochodem autonomicznym.

Volkswagen ID. ROOMZZ. może się bowiem pochwalić czwartym stopniem autonomii co oznacza, że - bez udziału kierowcy - radzi sobie w większości sytuacji (w tym w gęstym ruchu miejskim) i potrafi komunikować się z innymi pojazdami oraz "inteligentnymi" elementami infrastruktury drogowej. W trybie jazdy "bez kierowcy" każdy z indywidualnych foteli można odwrócić o 25 stopni w stronę wnętrza pojazdu, co zapewnia lepsze wykorzystanie przestrzeni i tworzy sprzyjającą konwersacji atmosferę.

Volkswagen ID. ROOMZZInformacja prasowa (moto)

Volkswagen ID. ROOMZZ. to pojazd stricte bateryjny. Za napęd odpowiadają dwa elektryczne silniki trakcyjne - każdy napędza jedną z osi pojazdu. Mamy więc do czynienia z elektryczną wersją układu 4MOTION. Systemowa moc układu napędowego to 306 KM (225 kW). Energia magazynowana jest w baterii akumulatorów o pojemności 86 kWh. Volkswagen proponuje dedykowaną do modelu szybką ładowarkę (150 kW), dzięki której doładowanie baterii do 80 proc. nominalnej pojemności zajmować ma około pół godziny.

Volkswagen ID. ROOMZZInformacja prasowa (moto)

Sprint do 100 km/h trwa 6,6 s. Dla wydłużenia zasięgu prędkość maksymalna ograniczona została do 180 km/h. Sam zasięg to - wg cyklu pomiarowego WLTP - 450 km lub - wg obowiązującego w Chinach NEDC - 470 km.

Volkswagen ID. ROOMZZInformacja prasowa (moto)

Chiny to obecnie największy rynek zbytu elektrycznych aut na świecie. Trzy chińskie koncerny - BYD (12 proc.), Beijing Auto (8 proc.) oraz Roewe (5 proc.) - odpowiadają wspólnie aż za 1/4 całkowitej liczby rejestracji nowych aut elektrycznych w skali świata. Nie byłoby w tym może nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że każdy z nich oferuje swoje elektryczne pojazdy wyłącznie (!) na rodzimym, chińskim, rynku.

Volkswagen ID. ROOMZZ

Volkswagen ID. ROOMZZ  
Volkswagen ID. ROOMZZ  
Volkswagen ID. ROOMZZ  
Volkswagen ID. ROOMZZ  
Volkswagen ID. ROOMZZ  

PR

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas