Volkswagen ID. R - w drodze po rekord
Volkswagen zaprezentował swoją nową broń – elektryczny bolid wyścigowy ID. R. Twórcy modelu postawili sobie za cel pobicie rekordu okrążenia Północnej Pętli toru Nurburgring dla pojazdów elektrycznych.
Auto - kolejny raz - udowodnić ma ogromny potencjał drzemiący w samochodach bateryjnych. Pojazd bazuje na egzemplarzu, który w ubiegłym roku ustanowił rekord przejazdu legendarnego Pikes Peak. Prowadzony przez Romaina Dumasa pojazd przejechał liczącą 19,9 km trasę w 7:57,148 m. To aż o 15 s. szybciej, niż wynosił dotychczasowy rekord ustanowiony w 2013 roku przez Sebastiana Loeba (Peugeot 208 T16 PikesPeak).
By pokonać Nordschleife w rekordowym tempie trzeba osiągnąć średnią prędkość na poziomie 180 km/h. Na najdłuższej prostej Volkswagen ID. R. pędzić ma nawet 270 km/h. Konstruktorzy musieli więc gruntownie przebudować pojazd. Wprawdzie dwa silniki elektryczne wciąż generują moc 680 KM, ale auto otrzymało m.in. stworzony od podstaw zestaw ospoilerowania. Wykorzystuje on znany z Formuły 1 system DRS (Drag Reduction System) z ruchomymi elementami tylnego skrzydła pozwalającymi na chwilowe zmniejszenie oporu powietrza.
Volkswagen ID. R wyjechał dziś na swoje pierwsze okrążenia testowe na Nordschleife. Cel to przejechanie toru poniżej 6:45.90 minuty. Tyle właśnie wynosi aktualny rekord dla pojazdów elektrycznych ustanowiony 12 maja 2017 roku przez NIO EP9. Za kierownicą auta siedział wówczas brytyjski kierowca wyścigowy Peter Dumbreck.