Volkswagen ID. R - w drodze po rekord

Volkswagen zaprezentował swoją nową broń – elektryczny bolid wyścigowy ID. R. Twórcy modelu postawili sobie za cel pobicie rekordu okrążenia Północnej Pętli toru Nurburgring dla pojazdów elektrycznych.

Auto - kolejny raz - udowodnić ma ogromny potencjał drzemiący w samochodach bateryjnych. Pojazd bazuje na egzemplarzu, który w ubiegłym roku ustanowił rekord przejazdu legendarnego Pikes Peak. Prowadzony przez Romaina Dumasa pojazd przejechał liczącą 19,9 km trasę w 7:57,148 m. To aż o 15 s. szybciej, niż wynosił dotychczasowy rekord ustanowiony w 2013 roku przez Sebastiana Loeba (Peugeot 208 T16 PikesPeak).


By pokonać Nordschleife w rekordowym tempie trzeba osiągnąć średnią prędkość na poziomie 180 km/h. Na najdłuższej prostej Volkswagen ID. R. pędzić ma nawet 270 km/h. Konstruktorzy musieli więc gruntownie przebudować pojazd. Wprawdzie dwa silniki elektryczne wciąż generują moc 680 KM, ale auto otrzymało m.in. stworzony od podstaw zestaw ospoilerowania. Wykorzystuje on znany z Formuły 1 system DRS (Drag Reduction System) z ruchomymi elementami tylnego skrzydła pozwalającymi na chwilowe zmniejszenie oporu powietrza.

Reklama

Volkswagen ID. R wyjechał dziś na swoje pierwsze okrążenia testowe na Nordschleife. Cel to przejechanie toru poniżej 6:45.90 minuty. Tyle właśnie wynosi aktualny rekord dla pojazdów elektrycznych ustanowiony 12 maja 2017 roku przez NIO EP9. Za kierownicą auta siedział wówczas brytyjski kierowca wyścigowy Peter Dumbreck.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy