Volkswagen Golf GTI Clubsport S

Limitowana, ekstremalna odmiana Golfa GTI, debiutuje z przytupem - jako najszybszy samochód z napędem na przód, jaki pokonał Nurburgring.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S
Volkswagen Golf GTI Clubsport SInformacja prasowa (moto)

Volkswagen Golf GTI Clubsport to specjalna wersja stworzona na 40-lecie protoplasty hot hatchy. Jej odmiana S wyróżnia się nieco mocniejszym silnikiem oraz obniżoną masą własną. 2-litrowe TSI rozwija teraz 310 KM (+ 20 KM) i dostępna jest ona przez cały czas (zwykły Clubsport ma 290 KM tylko po użyciu "dopalacza", aktywnego przez 10 s - standardowo rozwija 265 KM) natomiast samochód waży jedynie 1280 kg (- 30 kg).

Volkswagen Golf GTI Clubsport S

Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 
Volkswagen Golf GTI Clubsport S 

Odchudzenie Golfa Clubsport S przebiegło dość radykalnie - pozbawiono samochód tylnej kanapy, zastosowano mniejszy akumulator, a ramę pomocniczą wykonano z aluminium. Co ciekawe, samochód wyposażony jest w przekładnię manualną - Volkswagen uznał, że co prawda pozwala ona o nieznacznie szybszą zmianę biegów, ale różnicę zniwelowałaby większa o 20 kg masa samochodu.

Zmiany objęły także układ jezdny - elektronicznie sterowane amortyzatory mają teraz dodatkowy tryb "Nurburgring" (obejmuje on także układ kierowniczy), a nad rozdziałem mocy między kołami czuwa układ XDS+ (elektronicznie sterowana, mechaniczna "szpera"). Auto porusza się na 19-calowych alufelgach, na które nawleczono semi-slicki. Nowy jest także układ wydechowy.

Z zewnątrz można rozpoznać Volkswagena Golfa GTI Clubsport S po pakiecie aerodynamicznym, a w środku (poza brakiem tylnej kanapy), wyróżniają go kubełkowe fotele.

Volkswagen Golf GTI Clubsport SInformacja prasowa (moto)

Wszystkie te zmiany pozwoliły zdobyć mu zdobyć tytuł najszybszego, przednionapędowego auta na Nurburgringu. Z czasem przejazdu 07:49:21 pokonał nie tylko dotychczasowego lidera, Hondę Civic Type R (7:50.63), ale także... BMW M4 (7:52)! Samochód zostanie wyprodukowany w limitowanej serii 400 egzemplarzy.

Volkswagen Golf GTI HeartbeatInformacja prasowa (moto)

Volkswagen Golf GTI Clubsport S został zaprezentowany podczas zlotu nad austriackim jeziorem Worthersee. Oprócz niego, zgodnie z tradycją, uczniowie szkół Volkswagena w Wolfsburgi i Zwickau przygotowali niepowtarzalne egzemplarze Golfa. Ci pierwsi pokazali Golfa GTI Heartbeat Auto wyposażono w 400-konny silnik, po 10 KM na każdy rok z 40 lat historii GTI. Uczniowie z Zwickau natomiast, 35. zlot nad Wörthersee uczcili prezentując Golfa R Variant Performance 35 - 350 KM to po 10 mechanicznych koni na każdy z 35 zlotów.

Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016

Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Volkswagen Golf GTI na Worthersee 2016 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas