Uwaga na kręgosłup

Osiemdziesiąt procent dorosłej populacji cierpi na sporadyczne, a jedna trzecia z niej, na chroniczne bóle pleców. Obok klasycznych dolegliwości u osób prowadzących siedzący tryb życia, to właśnie kierowcy - spędzający długi czas za kierownicą - są najbardziej narażeni na ponadprzeciętną ilość problemów z kręgosłupem.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Mimo że standardy techniczne w przemyśle motoryzacyjnym są obecnie najwyższe w historii, tylko nieliczne samochody klasy luksusowej zapewniają optymalną pozycję siedzenia. Większość siedzeń samochodowych po prostu nie odpowiada wymogom ergonomii.

Ale są firmy, które starają się to zmienić. Np. u Opla nakłady na projekt i produkcję siedzeń dla nowej gamy Vectry - uważanych za najlepsze w swej klasie - wyniosły aż około 75 milionów euro.

Projektując siedzenia samochodowe, Centrum Techniki Opla (ITDC) dba o odpowiednią wysokość fotela, długość siedziska oraz kąt nachylenia oparcia a także o możliwość regulacji zarówno długości siedzisk foteli, jak i podparcia lędźwiowego, zależnie od wzrostu użytkownika, a także minimalną wysokość oparcia i zagłówka (łącznie 850 mm). Są to parametry zapewniające zoptymalizowaną ergonomicznie pozycję siedzenia kierowcy i pasażerów o różnym wzroście i wadze.

Realizacja tych zamierzeń była możliwa dzięki rozwojowi modularnych systemów siedzeń i taki system znalazł już zastosowanie w nowej gamie Vectry. Przemyślana, "inteligentna" konstrukcja standardowych siedzeń Vecty już odpowiada tym kryteriom.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas