Tunel pod Martwą Wisłą zamknięty. Spore utrudnienia dla kierowców

Kierowców korzystających z tunelu pod Martwą Wisłą po raz kolejny czekają utrudnienia. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ponownie poinformował o jego zamknięciu na czas prowadzenia prac serwisowych.

Czasowe zamknięcie tunelu pod Martwą Wisłą spowodowane jest koniecznością przeprowadzenia prac serwisowych
Czasowe zamknięcie tunelu pod Martwą Wisłą spowodowane jest koniecznością przeprowadzenia prac serwisowychWojciech Strozyk/Reporter

Zamknięcie tunelu pod Martwą Wisłą

Rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni Patryk Rosiński poinformował, że w tunelu pod Martwą Wisłą po raz kolejny prowadzone będą prace serwisowe. Tym razem odbywać się one będą w nocy z 1 na 2 lutego w godzinach od 22:00 do 6:00.

Dla kierowców niedostępne będą obie nitki tunelu – zarówno w stronę Stogów, jak i Letnicy. Przejazd będzie możliwy w przypadku pojazdów służb ratunkowych, a także autobusów komunikacji miejskiej
przekazał Rosiński.

W czasie zamknięcia tunelu możliwy będzie objazd ulicami: Marynarki Polskiej, Jana z Kolna, Podwale Grodzkie, Podwale Przedmiejskie, Elbląską, Sucharskiego i mostem wantowym.

Tunel pod Martwą Wisłą był najdłuższy w Polsce

Jeszcze kilka lat temu tunel pod Martwą Wisłą był najdłuższym takim obiektem w Polsce, mającym1377,5 metrów długości. Sama część pod rzeką mierzy 1072,5 m. Tunel pod Martwą Wisłą drążono przy pomocy maszyny TBM, którą pieszczotliwie nazwano "Damroka". Nazwa nawiązywała do imienia pomorskiej księżniczki, a ważąca ponad 3 200 ton maszyna dotarła do Gdańska w częściach. Tunele drążyła tarczą o średnicy 12,6 metra. Była największą maszyną użytą w tym czasie w Polsce.

Historia dotycząca powstania tunelu to lata 60. XX wieku, jednak pierwsze łopaty wbito w październiku 2011 roku. Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą nastąpiło dopiero pięć lat później - 24 kwietnia 2016 roku. Podczas pierwszego dnia funkcjonowania połączenia tunelem przejechało około 30 tysięcy samochodów.

Tunel pod Martwą Wisłą przez pięć lat był najdłuższym tunelem w Polsce i była to pierwsza podwodna droga w Polsce. Sama trasa znajduje się w miejscu ujścia Kanału Kaszubskiego do Martwej Wisły. Łączy zachodnią część Gdańska z Wyspą Portową. Koszt budowy tunelu to 1,45 mld zł.

Test wideo Renault Rafale. Duży SUV, a pali mniej niż 5 l/100 kmAdam MajcherekINTERIA.PL