Trzy cylindry, dwie turbosprężarki

BMW poinformowało, że opracowywana właśnie rodzina trzycylindrowych jednostek napędowych korzystać będzie z technologii TwinPower.

BMW X1
BMW X1Informacja prasowa (moto)

Inżynierowie z Monachium od dłuższego czasu pracują nad nową serią trzycylindrowych silników, które trafić mają pod maskę nowej serii 1 oraz samochodów spod znaku Mini.

Technologia podwójnego doładowania TwinPower zadebiutowała w 2009 roku - po raz pierwszy zastosowano ją w rzędowym, sześciocylindrowym silniku o pojemności 3 litrów, który trafił do modelu 5 GT. Od tego czasu podwójne doładowanie zastosowano również w innych jednostkach napędowych.

W styczniu zadebiutował model X1 xDrive28i z dwulitrowym silnikiem wykorzystującym system TwinPower. Dzięki podwójnemu doładowaniu, bezpośredniemu wtryskowi paliwa i zmiennym fazom rozrządu dwulitrowa jednostka rozwija moc aż 245 KM i dysponuje momentem obrotowym 350 Nm. Zużycie paliwa, przynajmniej wg danych fabrycznych, wynosi zaledwie 7,9 l./100 km.

Wg szacunków BMW do 2015 roku trzy i czterocylindrowe jednostki napędowe będą najchętniej wybierane przez klientów tej marki. Przedstawiciele marki szacują że przez najbliższe 4 lata członkowie rodziny nowych, niewielkich jednostek napędowych trafią pod maski 1,5 mln aut.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów. Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas