Toyota Yaris po liftingu od 39 900 zł
Toyota opublikowała cennik odświeżonego Yarisa. Najtańsza, benzynowa odmiana 1.0 w wersji Life kosztuje 39 900 zł.
Z zewnątrz Yaris upodobnił się do nowego Aygo - osłona chłodnicy i wlot powietrza w zderzaku tworzą kształt litery "X". Styliści dorzucili więcej lśniących listew oraz czerwone klosze tylnych lamp z diodami LED (wcześniej zarezerwowanymi dla hybrydy i wersji specjalnych). W kabinie pojawią się lepszej jakości materiały i nowe wersje kolorystyczne, poprawiono również wyciszenie. Zmiany objęły wreszcie usztywnienie nadwozia (36 dodatkowych spawów) oraz zestrojenie zawieszenia, które ma bardziej harmonijnie tłumić nierówności (nowe sprężyny i tylna belka).
Tak jak dotychczas, Toyota Yaris będzie oferowana z dwoma silnikami benzynowymi (1.0 69 KM, 1.3 99 KM), jednym turbodieslem (1.4 90 KM) i 100-konnym napędem hybrydowym do wyboru. Wariant hybrydowy legitymuje się niższym zużyciem paliwa (średnio 3,3 zamiast 3,4 l/100 km; czytaj test: Toyota Yaris Hybrid), jednostki 1.3 oraz 1.4 zostały zmodyfikowane pod kątem ograniczenia wibracji, a silnik 1.0 został mocno zmodernizowany - jest lżejszy, szybciej się nagrzewa i ma większy stopień sprężania (11,5:1), zaś przeprojektowane tłoki sprzyjają korzystnym z punktu widzenia spalania mieszanki zawirowaniom powietrza w komorze. W rezultacie spadło zużycie paliwa (średnio 4,1 l/100 km z systemem start-stop).
Bazowy Yaris Life jest wyposażony w systemy ABS, VSC (stabilizacja toru jazdy), monitorowania ciśnienia w oponach, 4 poduszki powietrzne, centralny zamek, komputer pokładowy, wspomaganie kierownicy i elektrycznie sterowane szyby.
Droższa odmiana Active oferuje dodatkowo m.in. elektrycznie sterowane lusterka, miękkie wykończenie deski rozdzielczej, obrotomierz, radio CD/MP3 z portem USB i klimatyzację manualną, a Premium - kurtyny powietrzne, poduszkę kolanową kierowcy, Bluetooth, system multimedialny Toyota Touch z Bluetooth.
Warianty Dynamic i Prestige są także wyposażone w światła przeciwmgłowe, felgi aluminiowe, podłokietnik, kamerę cofania oraz podgrzewane lusterka zewnętrzne.
W przypadku odmiany Hybrid, standardowo wyposażonej w przekładnię bezstopniową, obowiązują bogatsze listy wyposażenia - już wersja Life ma na pokładzie kurtyny powietrzne i poduszkę kolanową, miękkie materiały wykończeniowe, radio, elektrycznie sterowane boczne lusterka i automatyczną klimatyzację dwustrefową. Jak podkreśla Toyota, w porównaniu z benzynową odmianą 1.33 Active z przekładnią Multidrive S hybryda wymaga około 7 tys. zł dopłaty, a z turbodieslem - do 1 tys. zł przy niższych kosztach serwisowania.
msob
Toyota Yaris 100 Dynamic - TEST