Toyota wyprodukowała 10 milionów aut w Europie

Toyota rozpoczęła produkcję samochodów w Europie 24 lata temu. Pierwszym modelem, który opuścił linię produkcyjną w fabryce w Derbyshire, była znana z wyjątkowej niezawodności Carina E. 14 kwietnia 2016 roku z fabryki w Portugalii wyjechał 10-milionowy samochód japońskiej marki.

Uroczystość z okazji wyprodukowania w Europie 10 milionów aut
Uroczystość z okazji wyprodukowania w Europie 10 milionów autInformacja prasowa (moto)

14 kwietnia z taśmy produkcyjnej zjechała 10-milionowa europejska Toyota. Była to Corolla, światowy bestseller i najpopularniejszy model wszechczasów. Kompaktowy sedan jest produkowany w fabryce Toyota Caetano Portugal w mieście Ovar, działającej od 1971 roku. Obecnie powstaje w niej także Land Cruiser 70 eksportowany do Afryki Południowej.

Pierwsze zakłady należące wyłącznie do Toyoty powstały w Wielkiej Brytanii w 1992 roku. Najpierw został otwarty ośrodek w Burnaston, w Derbyshire, który rozpoczął działalność od produkcji legendarnej Cariny E. Kilka miesięcy później ruszyła fabryka silników w Deeside w Walii. Obecnie w Derbyshire powstaje Avensis z nadwoziem sedan i kombi oraz Auris hatchback i Auris Touring Sports, także w wersji hybrydowej.

Fabryka w Deeside w Północnej Walii wytwarza silniki 1.6 i 1.8 VVT-i oraz montuje napędy hybrydowe. W drugiej połowie 2016 roku zostanie w niej uruchomiona produkcja nowego napędu hybrydowego do Toyoty C-HR.

W 2002 roku Toyota Motor Manufacturing Poland rozpoczęła produkcję 1-litrowego silnika do Toyoty Aygo i Yarisa oraz manualnej skrzyni biegów. Trzy lata później działalność rozpoczęła Toyota Motor Industries Poland, wytwarzająca silniki 2.0 i 2.2 D-4D.

Najnowsze wersje Yarisa, Aurisa i Avensisa zostały zaprojektowane w studiu ED2 w środkowej Francji (design) oraz w centrum technicznym Toyoty w Belgii (technologia). ED2 Design uczestniczyło także w tworzeniu Toyoty C-HR, która powstała z myślą o europejskich klientach.

Pracownicy fabryki ToyotyInformacja prasowa (moto)

Nasze doświadczenie obejmuje stworzenie pierwszego samochodu hybrydowego segmentu B sprzedawanego w Europie, konstruowanie napędów hybrydowych, a także eksport samochodów do Ameryki Północnej i Japonii. Przyszłość wygląda równie obiecująco. Spodziewamy się, że w ciągu 2 lat produkcja w Europie wzrośnie o kolejne 20% - powiedział Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas