Toyota Prius Plug-In "zarobi" na prąd
Toyota Motor Corporation nawiązuje współpracę z pięcioma japońskimi firmami energetycznymi, by zaoferować nową usługę PHV Connected Power Service. Usługa zapewni nabywcom nowej Toyoty Prius Plug-in Hybrid rozmaite korzyści uzależnione od odległości przejechanej w trybie czysto elektrycznym oraz wykorzystania możliwości ładowania akumulatora trakcyjnego w domu.
W programie PHV Connected Power Service Toyoty biorą udział firmy energetyczne Tohoku Electric Power, TEPCO Energy Partner, Chubu Electric Power, Kansai Electric Power i Shikoku Electric Power Company. Celem wprowadzenia usługi jest zachęcenie użytkowników nowego Priusa Plug-in Hybrid do korzystania z trybu czysto elektrycznego na dłuższych dystansach. Dzięki temu nowa hybryda Toyoty jeszcze bardziej przyczyni się do zmniejszenia wpływu, jaki motoryzacja wywiera na środowisko naturalne. PHV Connected Power Service to jeden z elementów współpracy Toyoty z innymi branżami za pośrednictwem platformy usług mobilności Mobility Services Platform (MSPF).
W przypadku klientów korzystających z usługi, Toyota będzie udostępniać firmom energetycznym biorącym udział w programie dane, takie jak odległość przejechana w trybie czysto elektrycznym, ilość energii załadowanej do akumulatora w domu oraz inne informacje zebrane przez moduł DCM (Data Communication Module), zainstalowany w Priusie Plug-in Hybrid. Właściciele aut będą mogli sprawdzić informacje dotyczące swego samochodu za pomocą odpowiednich witryn internetowych, zaś firmy energetyczne będą przyznawać im punkty, którymi klienci będą mogli płacić za zużytą energię lub wymieniać je na różne produkty. Informacje o usłudze PHV Connected Power Service będą przekazywane klientom za pośrednictwem specjalnej witryny internetowej, która zostanie uruchomiona w momencie premiery Priusa Plug-in Hybrid, a dealerzy przekażą im ulotki informujące o szczegółach ofert poszczególnych firm energetycznych.
Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji zadebiutuje w 2017 roku. Będzie to najbardziej wydajny samochód na świecie. Nowy model korzysta z tego samego napędu hybrydowego co standardowy Prius 4. generacji, który jest z kolei najbardziej wydajnym autem hybrydowym. Czas ładowania Priusa Plug-in Hybrid trwa do 2 godzin 20 minut. W pełni naładowany akumulator trakcyjny o pojemności 8,8 kWh pozwoli poruszać się w trybie elektrycznym z maksymalną prędkością 135 km/h na dystansie do 50 km. W trybie hybrydowym nowa Toyota może nadal wielokrotnie korzystać z samego silnika elektrycznego, dzięki systemowi odzyskiwania energii z hamowania. Średnie zużycie paliwa Priusa Plug-in Hybrid wynosi według specyfikacji producenta 1 l/100 km. Dla porównania, Prius nieładowany z zewnętrznej sieci zużywa średnio 3,3 l/100 km.