Toyota otwiera nowy ośrodek do badań nad autonomicznymi samochodami
Toyota otworzy trzecią siedzibę Toyota Research Institute (TRI) w Stanach Zjednoczonych. Zostanie ona uruchomiona w Ann Arbor w pobliżu Uniwersytetu Michigan (UM), gdzie japoński koncern ufunduje badania nad sztuczną inteligencją, robotyką i nowymi materiałami. Nowy ośrodek TRI zostanie otwarty w czerwcu i zatrudni 50 osób.
Centra Techniczne Toyoty prowadzą badania nad samochodami autonomicznymi od ponad dekady. Do nowego centrum badawczego TRI-ANN w Ann Arbor zostanie przeniesionych 15 dotychczasowych pracowników Toyoty. Dołączą do nich profesor Ryan Eustice oraz profesor Edwin Olson, obaj z Uniwersytetu Michigan.
"Czujniki i algorytmy rozwijają się w zadziwiającym tempie. Naukowcy TRI jeszcze przyspieszą te badania, aby szybciej wprowadzać na rynek bezpieczniejsze samochody i domowe roboty pomocne w codziennym życiu" - powiedział Olson.
"Ann Arbor to doskonała lokalizacja dla ośrodka Toyota Research Institute - dodał Eustice. - Połączenie w jeden zespół obecnych specjalistów Toyoty i utalentowanych naukowców z Uniwersytetu Michigan, a także wykorzystanie infrastruktury badawczej uniwersytetu pozwoli na zaawansowane testy nowych technologii w wielu różnych warunkach środowiskowych".
Każdy z trzech ośrodków TRI będzie miał swoją specjalizację. Zespół w Ann Arbor (TRI-ANN) skupi się na w pełni autonomicznych samochodach. Centrum w Palo Alto (TRI-PAL) skoncentruje się na zaawansowanych systemach bezpieczeństwa, które wymagają zaangażowania kierowcy. Ośrodek w Cambridge (TRI-CAM) większość czasu poświęci symulacjom i uczeniu się maszyn.
Toyota Research Institute to firma uruchomiona przez Toyotę w 2015 roku, której zadaniem jest wdrażanie badań do projektowania i rozwoju produktów. Japoński koncern przeznaczył na jej rozwój miliard dolarów, które zostaną zainwestowane w ciągu 5 lat. TRI zostało powołane do realizacji 4 zadań. Pierwsze polega na poprawie bezpieczeństwa samochodów, aby stworzyć pojazd, który uniknie wypadku w każdej sytuacji, niezależnie od umiejętności kierowcy. Drugi cel to umożliwienie korzystania z samochodów osobom starszym i niepełnosprawnym. Dodatkowo, TRI podejmuje także prace nad przenoszeniem technologii wypracowanych na potrzeby samochodów do domowych robotów i innych urządzeń zwiększających mobilność w domu. Czwartym zadaniem jest zastosowanie wiedzy w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia się maszyn do prac nad nowymi materiałami. W ten sposób firma zamierza przyspieszyć rozwój nowoczesnego transportu.