Toyota i Park24 uruchomią w Tokio innowacyjny system car-sharing

Będzie on wykorzystywał elektryczny pojazd Toyoty i-Road oraz nowatorski system Ha:Mo

Toyota i-Road
Toyota i-RoadInformacja prasowa (moto)

W kwietniu tego roku Toyota i Park24 uruchomiła w Tokio testowy system car-sharingowy, oparty na ultra-kompaktowych trójkołowych pojazdach elektrycznych i-Road. Elektryczne Toyoty zostały zintegrowane z systemem krótkoterminowego wynajmu samochodów "Times Car Plus" firmy Park24, który umożliwia łatwe korzystanie z samochodu o każdej porze dnia i nocy. "Times Car Plus" został wzbogacony o elementy systemu Ha:Mo integrującego car-sharing z komunikacją miejską. Ha:Mo umożliwia sprawne planowanie podróży w aplikacji na telefon lub tablet, poprzez wytyczanie najwygodniejszych połączeń oraz rezerwację samochodu do wynajęcia. Jest to już trzecie po Toyota City i Grenoble wdrożenie systemu Ha:Mo i trzecie miasto, którego mieszkańcom zaczną służyć i-Roady.

Europejczycy mogą doświadczyć jazdy i-Roadem oraz poznać zalety systemu Ha:Mo, odwiedzając Grenoble we Francji. O innowacyjności programu Cité lib by Ha:mo świadczy szereg jego unikatowych cech:

- nie jest to kolejny zwykły system car-sharingu. Ultra kompaktowe, elektryczne pojazdy Toyota i-ROAD uzupełniają sieć komunikacji miejskiej, pozwalając mieszkańcom swobodnie przemieszczać się po Grenoble nawet na bardzo krótkich odcinkach, w tym wyłącznie w jedną stronę.

- pojazdy i stacje ich ładowania są zintegrowane z systemem informatycznym całej sieci komunikacyjnej miasta, pozwalając użytkownikom dokładnie planować podróż za pomocą aplikacji mobilnej.

- mieszkańcy mają pełną dowolność w wyborze stacji ładowania, w której zwracają wypożyczony pojazd. Opłata jest naliczana wyłącznie za czas przejazdu.

- w Grenoble dostępnych jest 35 Toyot i-ROAD, najwięcej spośród wszystkich miast na świecie. i-ROAD jest nowatorskim, trójkołowym pojazdem zapewniającym niespotykane wrażenia z prowadzenia. Dzięki technologii Active Lean poruszanie się i-ROAD'em przypomina jazdę na nartach. Pojazd jest zwrotny i zwinny jak skuter, oferując jednocześnie komfort zamkniętego samochodu. Car-sharing Grenoble bazuje dodatkowo na 35 egzemplarzach elektrycznego modelu Toyota Auto Body COMS.

- usługa eliminuje konieczność szukania przez użytkownika wolnego miejsca parkingowego. Dodatkowo, kompaktowe rozmiary wykorzystywanych pojazdów ułatwiają budowę sieci stacji ich ładowania.

W ramach programu Toyota nie tylko dostarcza 70 samochodów elektrycznych, ale jest także odpowiedzialna za system zarządzania car-sharingiem, noszącym nazwę Ha:mo (od Harmonious Mobility). Firma ma już doświadczenia w tej dziedzinie - podobne rozwiązanie funkcjonuje już w Toyota City w Japonii. Według strategii koncernu, samochody elektryczne są kluczowym ogniwem modelu niskoemisyjnego transportu przyszłości, w którym okazują się bezkonkurencyjne na krótkich dystansach miejskich. Samochody hybrydowe, hybrydowe plug-in oraz napędzane ogniwami paliwowymi według tej wizji sprawdzają się na dłuższych odcinkach.

Kto może korzystać z programu Cité lib by Ha:mo?

- każda osoba powyżej 18 roku życia posiadająca ważne prawo jazdy;

- użytkownicy muszą wcześniej zarejestrować się w programie Cité lib online (www.citelib.com), lub w jednym z trzech punktów stacjonarnych w Grenoble;

Jak rezerwuje się samochód?

- po zarejestrowaniu w programie należy pobrać aplikację mobilną na smartfon, tablet lub komputer (nazwa aplikacji: "Cité lib by Ha:mo");

- aplikacja informuje, w której ze stacji ładowania znajdują się wolne pojazdy z odpowiednim poziomem naładowania akumulatorów;

- po zwrocie pojazdu na stację rozpoczyna się ładowanie akumulatorów.

Toyota i-RoadInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas