Toyota Hilux po liftingu

Zmodernizowany Hilux wyróżnia się głównie odświeżonym pasem przednim, bogatszym wyposażeniem oraz nowym silnikiem 2.8. Przedsprzedaż modelu rusza już w październiku, a w salonach samochody pojawią się w styczniu 2021 roku.

Toyota Hilux Invincible
Toyota Hilux InvincibleInformacja prasowa (moto)
Toyota Hilux 2020. Film 

Odświeżony Hilux Invincible z podwójną kabiną mierzy 5325 mm długości, 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, i jest o 5 mm krótszy i aż o 45 mm szerszy od poprzednika. W zależności od rodzaju kabiny, długość przedziału ładunkowego wynosi od 1525 mm do 2315 mm. Wszystkie wersje nadwozia (pojedyncza, półtorej i podwójna kabina) z napędem 4x4 mają ładowność do 1 tony i mogą ciągnąć przyczepę o masie do 3,5 tony.

Gama silników nowego Hiluxa została wzbogacona o nowy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM i momencie obrotowym 500 Nm. Dostępny jest z podwójną kabiną napędem 4x4 i 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Nowy silnik rozpędza Hiluxa od 0 do 100 km/h w 10,7 s. Zużycie paliwa wynosi średnio od 9,5 l/100 km. W ofercie pozostała też jednostka 2.4, która jest oferowana ze wszystkimi rodzajami nadwozia (pojedynczą, półtorej i podwójną kabiną) oraz z napędem 4x2 i 4x4. Automatyczna 6-biegowa skrzynia jest dostępna dla nadwozia z podwójną kabiną. Hilux z tym silnikiem i automatyczną skrzynią przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s. Jego średnie zużycie paliwa wynosi od 9,3 l/100 km

Toyota Hilux Invincible

Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 
Toyota Hilux Invincible 

Wraz z face liftingiem Hiluxa skrzynia biegów została udoskonalona. Działanie blokady przekładni hydrokinetycznej zostało rozszerzone na 4., 5. i 6. bieg. Poprawia to reakcję samochodu na pedał przyspieszenia i daje bardziej bezpośrednie odczucia podczas zwiększania prędkości.

Komfort i łatwość prowadzenia Hiluxa zostały poprawione dzięki zmianom w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono przednie i tylne amortyzatory, dzięki czemu jazda autem jest bardziej płynna, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów. Tylne zawieszenie z resorami piórowymi zostało zoptymalizowane, aby połączyć możliwości off-roadowe, których oczekuje się od roboczego terenowego pick-upa, z komfortem jazdy i stabilnością prowadzenia jak w SUV-ie. Ulepszona konstrukcja resorów piórowych oraz ich tulei mocujących pozwoliła na zmniejszenie tarcia i płynniejszą pracę zawieszenia. Zapewnia bardziej komfortową jazdę na nierównej nawierzchni.

Toyota Hilux InvincibleInformacja prasowa (moto)

Wspomaganie układu kierowniczego o zmiennym wydatku poprawia odczucia podczas kierowania i zmniejsza zużycie paliwa. Sprawia, że kierownica pracuje lżej przy niskich prędkościach, co ułatwia manewrowanie pojazdem, natomiast podczas szybkiej jazdy zwiększa opór, zapewniając większą kontrolę. Układ przechodzi w tryb czuwania, wyłączając pompę wspomagania, gdy samochód jedzie na wprost - to przyczynia się do większej oszczędności paliwa.

Możliwości terenowe Hiluxa zostały wzmocnione za sprawą kilku rozwiązań. Jednym z nich jest elektroniczny system działający jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD. Dostępny jest on w wersjach 4x4 i działa w trybie jazdy z napędem na jedną oś, zwiększając przyczepność na luźnej nawierzchni. Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym została obniżona z 850 do 680 obr./min. Poprawiono także szybkość reakcji na pedał przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC). Wprowadzono również specjalne oprogramowanie wspomagania układu kierowniczego o zmiennym wydatku zwiększające precyzję prowadzenia. Samochód otrzymał nowy monitor kąta skrętu kół w czasie manewrowania.

O możliwościach terenowych Hiluxa świadczy także wiodący w klasie prześwit 310 mm ( w wersji z podwójną kabiną), kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26 stopni, możliwość brodzenia na głębokości 700 mm oraz zdolność pokonywania wzniesień pod kątem 42 stopni.

Toyota Hilux InvincibleInformacja prasowa (moto)

Przód Hiluxa 2020 został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i zmieniony przedni zderzak. Jego wygląd podkreślają nowo zaprojektowane, opcjonalnie dostępne światła LED z przodu i z tyłu, nowe czarne, polerowane koła aluminiowe 18" oraz nowy metalizowany kolor nadwozia Oxide Bronze.

Odświeżenie wyglądu wnętrza objęło nowy wzór tablicy przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, wyposażony w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę podczas prowadzenia. Nowa wersja systemu multimedialnego działa szybciej i zawiera systemy integracji ze smartfonami Apple CarPlay oraz Android Auto.

Toyota Hilux InvincibleInformacja prasowa (moto)

Lista wyposażenia zawiera m.in. inteligentny kluczyk, przycisk Start, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system nagłośnienia klasy premium JBL z technologią CLARi-Fi i 9 głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem 800 W. Samochód będzie dodatkowo wyposażony m.in. w elektryczną roletę na bagażnik, orurowanie kapotażowe bagażnika oraz stopnie boczne.

Nowa wersja wyposażenia Invincible, dostępna dla Hiluxa 2020 z podwójną kabiną, powstała z myślą o kierowcach, którzy oczekują uniwersalnego auta o wysokim standardzie komfortu i wyposażenia oraz znacznych możliwościach terenowych i dużej praktyczności. Hilux Invincible otrzymuje w standardzie najbogatsze wyposażenie.

Auto w tej wersji można poznać po specjalnie zaprojektowanym przednim grillu, który został stylistycznie zintegrowany ze zderzakiem oraz przednią osłoną podwozia. W rogach zderzaka zamontowano światła przeciwmgielne w obudowie o specjalnym, zarezerwowanym dla tej wersji wzorze. Dalsze elementy podkreślające terenowy charakter Hiluxa Invincible to nakładki na błotniki, unikalne klamki, obudowy lusterek i detale na klapie bagażnika oraz polerowane koła aluminiowe z czarnym wykończeniem.

Toyota Hilux InvincibleInformacja prasowa (moto)

We wnętrzu wersja Invincible wyróżnia się wyglądem tablicy przyrządów, akcentami w kolorze czarnym metalizowanym i czarnym chromowanym, a nawet specjalnym wzorem inteligentnego kluczyka. Przednie i tylne drzwi otrzymują podświetlenie clear blue i fotele z perforowanej skóry. Standardowo w tej wersji znajduje się także automatyczna klimatyzacja oraz zestaw nagłośnienia klasy premium marki JBL z 9 głośnikami, który współpracuje z systemem multimedialnym z ekranem dotykowym 8.

Dodatkowo wersja Invincible wyróżnia się elektryczną roletą przestrzeni ładunkowej, czarną sportową nakładką przestrzeni ładunkowej, specjalną okleiną Invincible, aluminiowymi stopniami bocznymi oraz hakiem holowniczym z 13-stykowym gniazdem elektrycznym.

Sprzedaż nowego Hiluxa rozpocznie się w Polsce w styczniu 2021 roku. Od października samochód jest dostępny w przedsprzedaży.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas