Toyota GR 86 pojedzie wirtualnie jak GR Supra i GR Yaris

Toyota zaprezentowała nowy model z linii GR - GR 86, który jest następcą kultowego już GT86. Stylowe coupe z napędem na tył i silnikiem typu bokser będzie dostępne także w grze Gran Turismo Sport, gdzie spory sukces odniosły już GR Supra i GR Yaris.

Toyota  GR86
Toyota GR86Informacja prasowa (moto)

Toyota od lat aktywnie wspiera działania w e-motorsporcie, a także łączy świat realny z wirtualnym w dziedzinie swoich samochodów o sportowym charakterze. Dla japońskiego koncernu to ważna część działalności, a wrażenia z jazdy od milionów graczy z całego świata trafiają do inżynierów aut drogowych. Pod szyldem Gazoo Racing wspierana jest też wirtualna rywalizacja - Toyota partneruje cyklowi eSports WRC Championship, a w grze Gran Turismo Sport organizowała rozgrywki za kierownicą GR Supry i GR Yarisa.

Toyota GR86Informacja prasowa (moto)

Dwa pierwsze globalne modele od Toyota Gazoo Racing odniosły niesamowity sukces w świecie wirtualnym. Około 1,3 mln graczy kupiło ten model w Gran Turismo Sport na konsole PlayStation, 530 tys. osób zostało właścicielami GR Yarisa, który w grze dostępny jest od 2020 roku. W połowie 2021 roku także do wirtualnej linii GR dołączy kolejny sportowy samochód Toyoty - GR 86. Co więcej, samochód będzie też wykorzystywany w cyklu Toyota Gazoo Racing GT Cup 2021, czyli pucharze, który wyłoni najszybszego kierowcę aut z linii GR.

GR 86 oficjalnie zaprezentowany

Toyota GR 86 miała światową premierę na początku kwietnia. To następca kultowego już modelu GT86, który zapoczątkował usportowienie gamy modelowej japońskiego koncernu. Silnik bokser o nisko położonym środku ciężkości, napęd na tył, niska masa i manualna skrzynia biegów - to była recepta na samochód, który gwarantował frajdę z jazdy. I tej koncepcji Toyota pozostała wierna w nowym modelu.

Toyota GR 86. Sportowe DNA

Oto nowa Toyota GR 86. To trzeci model w gamie samochodów sportowych GR. Czuje się w nim DNA GR Supry i GR Yarisa.

Zwiększone osiągi w stosunku do poprzednika zapewnia nowy, umieszczony w układzie poziomym, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,4 litra. Jego moc to 235 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie: 6,3 sekundy do 100 km/h. 
Nowy GR 86 to następca modelu GT 86, który w sprzedaży pojawił się w 2012 roku. Na całym świecie jeździ 200 000 egzemplarzy tego auta. 
GR 86 dzięki aluminiowym elementom karoserii to najlżejsze czteromiejscowe coupé na motoryzacyjnym rynku.  
Wymiary nowego GR 86 są prawie identyczne z GT86. Sztywność skrętna została jednak zwiększona o około 50% w porównaniu do GT 86. 

GR 86 będzie miał nieco większy silnik (pojemność 2,4 l), który zaoferuje lepsze osiągi. Do tego, poprawiono sztywność nadwozia i zawieszenie, dzięki czemu prowadzenie auta jest jeszcze bardziej angażujące. Aluminiowe elementy nadwozia mają sprawić, że masa auta pozostanie niska - to kolejny aspekt tak ważny w autach o sportowym charakterze. A GR 86 ma być najlżejszym czteromiejscowym coupe w segmencie.

Toyota GR86Informacja prasowa (moto)

Sportowych akcentów nie brakuje we wnętrzu. Mięsista kierownica, manualna skrzynia biegów, dźwignia mechanicznego hamulca ręcznego, sportowe fotele - to kolejne auto ze znaczkiem Toyoty stworzone z myślą o kierowcy. Na zewnątrz dochodzą do tego 18-calowe koła, dwie końcówki układu wydechowego, a także elementy aerodynamiczne z przodu i na bocznych panelach, które wywodzą się z motorsportu.

Toyota GR 86 jest trzecim globalnym modelem z linii GR w gamie Toyoty. W 2019 roku zaprezentowano GR Suprę, a rok później GR Yarisa.

***

Toyota Supra. Nasz testINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas