Toyota Fortuner oficjalnie zaprezentowana

Nowa odsłona, bazującej na kolejnej generacji Hiluxa, terenówki miała swoją premierę w Australii i Tajlandii.

Toyota Fortuner
Toyota FortunerInformacja prasowa (moto)

Fortuner jest dla Toyoty tym, czym Pajero Sport dla Mitsubishi - twardą terenówką o nowoczesnym nadwoziu, ale bazującą na użytkowym pick-upie. Co oferuje jej najnowsza generacja?

Toyota Fortuner

Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 
Toyota Fortuner 

Patrząc na mierzące 4,8 metra nadwozie trudno oprzeć się wrażeniu, że mamy do czynienia po prostu z kolejnym, rodzinnym SUVem. Smukłe przednie reflektory (w pełni LEDowe) i stylowo zarysowane tylne światła (również diodowe), nadają mu nowoczesnego charakteru. Pewną wskazówką, co do faktycznych możliwości Toyoty Fortuner, są jedynie wysoko zawieszone zderzaki, mające zapewnić duży kąt natarcia i zejścia.

O tym, że mamy do czynienia z samochodem blisko spokrewnionym z Hiluxem informuje dopiero deska rozdzielcza, chociaż tylko te osoby, które znają najnowszą odsłonę pick-upa Toyoty. Obiektywnie bowiem rzecz biorąc wcale nie kojarzy się ona z autami użytkowymi. Jej design jest co prawda dość prosty, ale podróżującym mają do dyspozycji system multimedialny z dotykowymi przyciskami, znany z nowego Aurisa, automatyczną klimatyzację, a na kierownicy roi się od przycisków. Nie ma tu więc mowy o kompromisach i spartańskim wyposażeniu, które kojarzą się zwykle z pick-upami.

Skojarzenia takie są jednak jak najbardziej na miejscu, kiedy tylko ruszymy Fortunerem. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, bazuje on na Toyocie Hilux, a więc nadwozie osadzono na ramie, zaś w tylnym zawieszeniu wykorzystano resory piórowe. Możemy więc spodziewać się, że zachowanie na drodze będzie dość przeciętne, ale w terenie Fortuner powinien sprawdzić się świetnie.

Najnowsza generacja terenowej Toyoty może pochwalić się prześwitem wynoszącym 225 mm, a po przekręceniu pokrętła obok kierownicy, staje się ona autem ze stałym napędem 4x4. Podczas podróżowania w terenie możemy skorzystać także z reduktora oraz blokady tylnego mechanizmu różnicowego. Elektroniczne systemy, takie jak ABS czy ESP, zostały skonfigurowane tak, aby nie przeszkadzać kierowcy w offroadzie. W razie potrzeby istnieje też możliwość zupełnego wyłączenia kontroli trakcji.

Toyota FortunerInformacja prasowa (moto)

Toyota Fortuner napędzana jest tylko jednym silnikiem - nową jednostką 2.8 D-4D o mocy 177 KM. Seryjnie współpracuje ona z manualną sześciobiegową skrzynią (maksymalny moment obrotowy wynosi wtedy 420 Nm), a opcjonalnie z "automatem" o takiej samej ilości przełożeń (maksymalny moment obrotowy to wtedy 450 Nm).

Toyota FortunerInformacja prasowa (moto)

Jedną z zalet nowego Fortunera są też duże możliwości transportowe - przestronne nadwozie oferuje siedem miejsc siedzących, a maksymalna masa własna ciągniętej przyczepy to 3 tony. Auto trafi do sprzedaży w Australii pod koniec października.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas