Toyota bije kolejny rekord sprzedaży w Polsce
W 2018 roku Toyota już po raz 4. z rzędu pobiła własny rekord sprzedaży samochodów na polskim rynku. Marka dostarczyła klientom 58 695 nowych aut, o ponad 5 500 egz. więcej niż rok wcześniej (+10,4%).
Najchętniej kupowanym modelem Toyoty w Polsce jest Yaris - wybrało go 14 556 klientów marki, o 11,9% więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce zajmuje kompaktowy Auris, który zyskał w ciągu roku 15%, ze sprzedażą na poziomie 12 355 aut. Na trzecim miejscu znalazła się Corolla - w ubiegłym roku salony opuściło 7 693 tych kompaktowych sedanów.
Liderem wzrostów w gamie Toyoty jest osobowy van PROACE Verso, którego sprzedaż skoczyła aż o 127%. Ponad 30-procentowe wzrosty zanotowały także Land Cruiser (+32,9%, 424 egzemplarze) i AYGO (+32,5%, 4 362 egzemplarze).
Sprzedaż hybryd Toyoty rośnie w Polsce nieprzerwanie od 2010 roku, kiedy to w ofercie polskich salonów pojawił się Prius 3. generacji oraz hybrydowy Auris. W kolejnych latach gama modeli hybrydowych Toyoty wzrosła do 7 modeli reprezentujących 6 segmentów.
W 2018 roku Toyota dostarczyła klientom 16 891 hybryd, o 19% więcej niż rok wcześniej. Udział samochodów z napędem hybrydowym w całkowitej sprzedaży Toyoty na polskim rynku wzrósł do 29%. Całkowita sprzedaż hybryd marki w naszym kraju wynosi już 48 609 aut.
Najczęściej kupowanym modelem hybrydowym w Polsce jest Toyota C-HR Hybrid, której roczna sprzedaż wyniosła 5 341 aut (+24,7%). Wersja benzynowo-elektryczna odpowiada za 71,3% sprzedaży kompaktowego crossovera.
Drugim autem hybrydowym, po który kierowcy sięgają najchętniej, jest Auris Hybrid (4 797 egzemplarzy, +15,5%). Jego udział w sprzedaży Aurisa to 38,8%. Łącznie od 2010 roku na drogi wyjechało prawie 18 000 hybrydowych Aurisów.
Trzecie miejsce zajmuje Yaris Hybrid z wynikiem 3 507 aut. Model zyskał w ciągu roku niemal 40%. Hybrydowa odmiana stanowi 31,7% całkowitej sprzedaży Yarisa.
Sprzedaż RAV4 Hybrid wyniosła 3 139 aut (+3%), co stanowi 65,7% wszystkich egzemplarzy tego modelu, kupionych w ubiegłym roku.