To tak ważne auto, że powstała o nim książka. Nie zgadniesz, jakie!

Kia to marka, która przeszła w ostatnim czasie jedną z najpoważniejszych metamorfoz w świecie motoryzacji. Z producenta niezbyt ciekawych stylistycznie pojazdów firma urosła do miana narzucającego trendy gracza. W jaki sposób projektowane są nowe modele koreańskiej marki?

article cover
Informacja prasowa (moto)

O tym dowiecie się oglądając poniższy film. Co ciekawe, historia najważniejszego modelu w gamie Kii - ceed’a - który doczekał się już trzeciej generacji - wkrótce przedstawiona zostanie również w limitowanej książce!

Zupełną nowością w gamie kompaktowego modelu jest XCeed. "Od początku zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że będziemy chcieli godnie zastąpić trzydrzwiowego hatchbacka o nazwie pro_cee'd. To było ogromne wyzwanie. Dopiero gdy pracowaliśmy nad nowym ProCeedem dotarło do nas, że w rodzinie nowego Ceeda jest miejsce na czwarty model. Tak powstała Kia XCeed. Jej wyjątkowość polega na tym, że początkowo nie mieliśmy w planach crossovera" - stwierdził Gregory Guillaume, wiceprezes ds. designu w Kia Motors Europe.

Kia XCeed wyróżnia się mocno przesuniętą do tyłu kabiną i ostro pochyloną pokrywą bagażnika. Dzięki tym zabiegom auto przypomina sylwetki samochodów typu coupe. Przy identycznym rozstawie osi, jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, wynoszącym 2650 mm, XCeed ma dłuższe zwisy. W stosunku do pięciodrzwiowego hatchbacka o - odpowiednio - 25 mm z przodu (do 905 mm) i 60 mm z tyłu (do 840 mm).

Prześwit XCeeda wynosi 172 mm na kołach 16-calowych i 184 mm przy 18-calowych, czyli o 42 mm więcej w porównaniu z prześwitem pięciodrzwiowego hatchbacka. Nakładki na nadkolach i progach oraz srebrne relingi dachowe nadają autu typowego dla crossoverów wyglądu.

Jak powstawała Kia XCeed? 

Wnętrze Kia XCeed przypomina kabiny pozostałych modeli z rodziny Ceed, z konsolą środkową delikatnie zwróconą w stronę kierowcy. Różnica polega na pozycji za kierownicą - siedzi się niżej niż w klasycznych SUV-ach, ale też pozycja za kierownicą jest wyraźnie wyższa niż w hatchbacku.

Podobnie jak w pozostałych modelach z rodziny Ceed, dotykowy ekran systemu multimedialnego znajduje się wysoko na desce rozdzielczej i na jednej wysokości z zegarami, co ułatwia jednoczesne kontrolowanie informacji na obydwu wyświetlaczach. W dolnej części konsoli środkowej znajdują się przyciski i pokrętła do sterowania głośnością, ogrzewaniem i wentylacją.

Wraz z pojawieniem się XCeeda Kia wprowadza do swoich modeli napędzanych silnikami spalinowymi cyfrowy zestaw wskaźników z 12,3-calowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Nowością wśród modeli z rodziny Ceed jest również ekran dotykowy systemu multimedialnego o przekątnej 10,25 cala z nawigacją i systemem UVO Connect.

Podobnie jak pozostałe modele z rodziny Ceed, crossover jest dostępny w 12 kolorach nadwozia. Nowy, jaskrawy, kolor - Quantum Yellow - jest zarezerwowany wyłącznie dla nabywców XCeeda.

Na potrzeby Kia XCeed zarezerwowano także pakiet elementów wykończenia wnętrza w kolorze żółtym - z czarną tapicerką siedzeń, z którą kontrastują żółte szwy na fotelach i drzwiach oraz z detalami lakierowanymi na wysoki połysk w kolorze czarnym i żółtym.

Pierwsze egzemplarze nowej Kii XCeed zjadą z linii montażowej jeszcze przed końcem sierpnia. Specyfikacja i cennik modelu XCeed zostaną ogłoszone na początku września.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas