To koniec trzydrzwiowego Forda Fiesty. A co z wersją ST?

​Ford ogłosił, że zakończy produkcję Fiesty z trzydrzwiowym nadwoziem. Ma to nastąpić w ramach porządkowania portfolio marki i w związku z próbami skrócenia czasów oczekiwania na samochody.

Fiesta będzie oferowana wyłącznie z nadwoziem pięciodrzwiowym. Również w wersji ST, która dziś jest wyłącznie trzydrzwiowa
Fiesta będzie oferowana wyłącznie z nadwoziem pięciodrzwiowym. Również w wersji ST, która dziś jest wyłącznie trzydrzwiowaInformacja prasowa (moto)

Ostatnia trzydrzwiowa Fiesta zostanie wyprodukowana latem.

W ostatnich latach rynek samochodowy ewoluował. Szczególnie mocno rozwinęły się SUV-y i crossovery, które zaczęły wypierać zarówno samochody kompaktowej, jak i sedany segmentu D. Ale zmieniał się również rynek aut mniejszych. Producenci stopniowo wycofywali trzydrzwiowe wersje swoich małych pojazdów, stawiając na bardziej praktyczne nadwozia pięciodrzwiowe i wprowadzając coraz mniejsze crossovery.

Koniec trzydrzwiowego Forda Fiesty

Dziś Ford jest jednym z ostatnich producentów, który oferuje model segmentu B z nadwoziem trzydrzwiowym. Ta sytuacja nie potrwa jednak już długo. Ostatni taki samochód wyjedzie z fabryki w niemieckiej Kolonii latem.

Na szczęście zakończenie produkcji trzydrzwiowej Fiesty nie oznacza końca produkcji usportowionej odmiany ST, która dziś jest oferowana wyłącznie z nadwoziem trzydrzwiowym. Fiesta ST ma pozostać w ofercie, będzie jednak pięciodrzwiowa.

Przypomnijmy, że Fiesta obecnej generacji trafiła na rynek w 2016 roku, w zeszłym roku model ten przeszedł lifting. Ford nie podjął jeszcze decyzji, jak długo Fiesta w wersji pięciodrzwiowej pozostanie w produkcji. Zapewne będzie to zależało od popytu.

Kolonia centrum produkcji samochodów elektrycznych

Zakład w Kolonii przechodzi obecnie dużą modernizację. Kosztem 1 mld dolarów stanie się centrum produkcji samochodów elektrycznych. Amerykański producent ogłosił już, że do 2030 w europejskiej ofercie będzie miał wyłącznie auta elektryczne.

Współpraca z Volkswagenem

Już w tym roku w Kolonii ma rozpocząć się produkcja elektrycznego SUV-a, który będzie oparty na modułowej płycie MEB Volkswagena (na niej budowany jest m.in. ID.4). Natomiast w przyszłym roku ruszy produkcja kolejnego modelu opartego na MEB, który ma być - wg samego Forda - sportowym crossoverem.

***

***

Moto flesz. Odcinek 35. Nowości: Lexus RZ, BMW serii 7 i Mercedes EQS SUVINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas