To już koniec Jeepa Renegade'a w USA. Swoi go nie chcieli
Chociaż Jeep należy teraz do koncernu Stellantis, jego korzenie są amerykańskie i producent podkreśla wierność swojemu dziedzictwu. Wydaje się więc, że właśnie w USA powinien mieć największe grono zwolenników. Tymczasem jeden z jego modeli znika z oferty z uwagi na słabe zainteresowanie – Renegade.
Jak informuje Automotive News, Jeep wycofuje ze swojej oferty w USA oraz Kanadzie model Renegade z uwagi na poważny spadek zainteresowania. W 2016 roku firma sprzedała tam 106 606 egzemplarzy swojego najmniejszego modelu, podczas gdy w 2022 roku było to jedynie 27 549 sztuk. Tendencja cały czas się nie zmienia i we wrześniu tego roku sprzedaż Renegade’a zmniejszyła się o 35 procent.
Podstawowym modelem Jeepa w Ameryce Północnej będzie więc Compass, technologicznie bazujący na Renegade. Jest od niego jednak o 19 cm dłuższy i klasyfikowany o segment wyżej jako kompakt.
Intuicyjnym wytłumaczeniem wydaje się to, że kierowcy w USA preferują raczej większe samochody, więc SUV mający 423 cm długości jest jednak dla nich trochę za mały. Preferencje te rozumie sam Jeep, który najmniejszego obecnie Avengera nie oferuje na rodzimym rynku. Ale mimo tego, na początku Renegade sprzedawał się naprawdę dobrze.
Powodem może być dość długi staż rynkowy modelu, który debiutował w 2014 roku. Nie bez znaczenia z pewnością jest też polityka cenowa Jeepa. Obecnie najtańszy Renegade kosztuje tam 29 445 dolarów, podczas gdy Compass wymaga dopłaty jedynie 550 dolarów.
Renegade pozostaje w ofercie na innych rynkach w tym również w Europie. Na naszym kontynencie jest to zresztą najlepiej sprzedający się model Jeepa, który od stycznia do października znalazł niemal 37 tys. nabywców.
Na naszym kontynencie model dostępny jest tylko z napędami hybrydowymi - miękką hybrydą o mocy 130 KM oraz dwoma układami plug-in o mocy 190 i 240 KM, mającymi napęd na wszystkie koła. Najtańszy Renegade kosztuje obecnie 129 900 zł.