Telefon w roli kluczyka. To działa

BMW zaprezentowało nową generację cyfrowego kluczyka - usługi działającej w ramach aplikacji BMW Connected z poziomu smartfona. Co zmieniło się w stosunku do oferowanego już wcześniej rozwiązania?

Komunikacja ma odbywać się na protokole NFC
Komunikacja ma odbywać się na protokole NFCInformacja prasowa (moto)

Tak jak do tej pory zdalnie, z poziomu telefonu komórkowego, można np. odryglować zamki czy uruchomić silnik. Na tym jednak nie koniec. Druga generacja BMW Digital Key w większym stopniu bazuje na technologii komunikacji bliskiego zasięgu NFC, która zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Bezprzewodowa transmisja danych NFC odbywa się tylko wtedy, gdy urządzenie i czytnik są umieszczone kilka centymetrów od siebie.

Ten system komunikacji znany jest głównie z metod bezprzewodowych płatności, dzięki którym smartfony zastępują karty płatnicze.

Szersze zastosowanie technologii NFC wynika nie tylko chęci lepszego zabezpieczenia antykradzieżowego pojazdu. To również odpowiedź na problemy dnia codziennego. Co ciekawe, dzięki NFC właściciel telefonu będzie mógł dostać się do swojego auta również wówczas, gdy telefon zupełnie się rozładuje.

Niemcy nie kryją jednak, że jest to rozwiązanie "przejściowe". W kolejnych generacjach systemu telefon nie będzie już musiał być przykładany do klamki. Otwarcie pojazdu możliwe będzie trzymając go w torbie, plecaku czy kieszeni. Takie rozwiązanie ma jednak działać w oparciu o nowe systemy łączność UWB (Ultra WideBand), która wymaga generacyjnego skoku nie tylko ze strony producentów aut, ale i wytwórców osobistych urządzeń mobilnych.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas