Te modele Toyoty możesz kupić w wersjach specjalnych

W ostatnich latach Toyota kładzie szczególny nacisk na odważną stylistykę, podkreśloną mocnymi liniami i przetłoczeniami. Zapowiedzią nowego otwarcia w designie japońskiego producenta była Aygo drugiej generacji z 2014 roku, ale trend rozpoczął się na dobre wraz z C-HR. Trudno się więc dziwić, że marka chętnie wprowadza do oferty wersje specjalne, które jeszcze bardziej uatrakcyjniają wygląd jej samochodów. Oto limitowane edycje modeli Toyoty, które dziś można zamówić w jej salonach.

article cover
 

Te modele Toyoty możesz kupić w wersjach specjalnych

W ostatnich latach Toyota kładzie szczególny nacisk na odważną stylistykę, podkreśloną mocnymi liniami i przetłoczeniami. Zapowiedzią nowego otwarcia w designie japońskiego producenta była Aygo drugiej generacji z 2014 roku, ale trend rozpoczął się na dobre wraz z C-HR. Trudno się więc dziwić, że marka chętnie wprowadza do oferty wersje specjalne, które jeszcze bardziej uatrakcyjniają wygląd jej samochodów. Oto limitowane edycje modeli Toyoty, które dziś można zamówić w jej salonach.

Dla Premiere Edition zarezerwowano jasnoczerwony metalizowany lakier Tokyo Fusion w połączeniu z lakierem Eclipse Black na dachu. Oczywiście bez dopłaty. Kompozycję dopełniają 17-calowe alufelgi oraz przednie i tylne światła LED z przeciwmgielnymi LED-ami i światłowodami z tyłu. Już standardowe wyposażenie Yarisa zawiera m.in. multimedia z ekranem dotykowym i Apple CarPlay oraz Android Auto, Toyota Safety Sense w maksymalnie rozbudowanej wersji oraz klimatyzację. Ale w najwyższej konfiguracji Premiere Edition dochodzi m.in. dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, inteligentny kluczyk i aluminiowe felgi 17 cali. Yaris Premiere Edition może otrzymać silnik 1.5 125 KM lub napęd hybrydowy o mocy 116 KM, który rozpędza auto do setki w 9,7 s, a jego średnie zużycie paliwa zaczyna się od 3,8 l/100 km. 
Yaris czwartej generacji zadebiutował na polskim rynku całkiem niedawno, bo w październiku ubiegłego roku. Z tej okazji w polskiej ofercie pojawiła się specjalna wersja Premiere Edition. Nową Yaris w tej wersji łatwo rozpoznać po wyrazistym czerwonym kolorze nadwozia z czarnym dachem i topowym wyposażeniem.  
Poza tym rozpoznamy go tak samo jak Corollę po dwukolorowym nadwoziu z czarnym dachem, lusterkami i listwami bocznymi, emblemacie GR Sport na klapie bagażnika, sportowych zderzakach i specjalnych elementach stylistycznych oraz skórzanej kierownicy z perforacją. A ponieważ GR Sport jest najwyższą wersją wyposażenia Toyoty C-HR, otrzymuje obok najnowszych multimediów i systemów bezpieczeństwa czynnego także inteligentny system automatycznego parkowania SIPA, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją hamowania i system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM). Auto można doposażyć także w nagłośnienie Premium Audio JBL z 8 głośnikami i subwooferem, które zostało opracowane specjalnie do tego modelu we współpracy z projektantami wnętrza Toyoty. 
Toyota C-HR to drugi obok Corolli model, który reprezentuje w Europie linię GR Sport. Czy będzie ich więcej? Na pewno. Toyota od 2017 roku zapowiada, że gama modeli ze znaczkiem GR będzie się rozwijać, a w Japonii samochodów w wersji GR Sport jest już siedem. Hybrydowy crossover w wersji GR Sport różni się od Corolli większymi, bo 19-calowymi alufelgami z emblematem GR Sport po środku, skórzaną tapicerką Black Alcantara i przyciemnionym szkłem przednich reflektorów. Poza tym rozpoznamy go tak samo jak Corollę po  
System audio zawiera 4 głośniki i subwoofer i stanowi całość z systemem multimedialnym z kolorowym ekranem dotykowym 7 cali, interfejsami Apple CarPlay i Android Auto oraz kamerą cofania. Metalizowany lakier Electro Grey i pomarańczowe elementy należą do standardowej konfiguracji tej wersji, czyli nie trzeba dopłacać za lakier specjalny. Na wygląd auta mają wpływ także aluminiowe felgi 15 cali o ciekawym wzorze oraz światła do jazdy dziennej i pozycyjne LED. Wnętrze również zostało ozdobione pomarańczowymi wstawkami, między innymi po bokach foteli. 
Połączenie niejednoznacznego szarego lakieru z pomarańczowym dachem i wstawkami daje naprawdę ciekawy efekt. To najbardziej charakterystyczny, lecz niejedyny wyróżnik Toyoty Aygo JBL Edition. Drugim jest nagłośnienie klasy premium marki JBL, co trudno uznać za typowe wyposażenie w segmencie A.  
RAV4 w wersji Black Edition by JBL jest napędzany układem hybrydowym z silnikiem 2,5 l. W wersji 4x2 auto ma 218 KM mocy i rozpędza się do setki w 8,4 s, zaś dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi w wersji AWD-i pozwolił zwiększyć moc auta do 222 KM, a czas osiągnięcia setki skrócić do 8,1 s. Pomimo dużej mocy i bardzo dobrej dynamiki hybrydowy RAV4 AWD-i pali od 5,6 l/100 km, oczywiście bez potrzeby podpinania baterii do ładowarki. 
Marka JBL ma niemały wpływ na gamę modeli Toyoty, czego kolejnym dowodem jest wersja Black Edition by JBL Toyoty RAV4. Jej konsekwentna czarna stylizacja z lakierem Attitude Black, czarnymi felgami aluminiowymi 19 cali i czarnym grillem robi wrażenie na tym masywnym SUV-ie. W czarnym wnętrzu ze skórzanymi fotelami i ciemną podsufitką znajdziemy system multimedialny z dotykowym ekranem 8 cali i zestawem Premium Audio JBL z 9 głośnikami. 
Jest to najwyższa wersja wyposażenia vana Toyoty, w której pasażerowie mogą liczyć na takie udogodnienia jak 7 komfortowych, pokrytych skórzaną tapicerką siedzeń lub fotele kapitańskie w wersji 6-miejscowej, przesuwane na szynach, wielofunkcyjny stolik, sterowane bezdotykowo, elektrycznie otwierane boczne drzwi po obu stronach nadwozia czy osobna klimatyzacja dla tylnych rzędów siedzeń, a także szklany dach panoramiczny w pakiecie Skyview. Przednie fotele są podgrzewane, regulowane elektrycznie i mają funkcję masażu, a kierowca obok systemu multimedialnego z Apple CarPlay, Android Auto i nawigacją może liczyć na wsparcie wyświetlacza HUD na przedniej szybie. Proace Verso w wersji VIP Selection jest dostępny z 2,0-litrowym silnikiem o mocy 140 KM (z manualną skrzynią o 6 biegach) lub 177 KM (z 8-biegową skrzynią automatyczną).  
Proace Verso VIP z pakietem Selection to limitowana do zaledwie 100 egzemplarzy, specjalna edycja luksusowej wersji VIP tego osobowego vana, której znakiem rozpoznawczym jest dwukolorowe nadwozie z czarną górną częścią auta oraz czarną maską, lusterkami, klamkami i czarnymi felgami aluminiowymi 17 cali. Znaczek Selection widnieje na tylnej klapie, a drugi taki znaczek, do tego numerowany, umieszczono we wnętrzu.  
Wersja TREK jest dostępna z nadwoziem TS Kombi oraz napędami hybrydowymi 1.8 lub 2.0. Ma zwiększony o 20 mm prześwit, listwy boczne w dolnej części nadwozia, osłony podwozia z przodu i z tyłu, a także specjalnie opracowane, przeszlifowane 17-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby, przednie i tylne czujniki parkowania, światła przeciwmgielne i światła główne Bi-LED. We wnętrzu znajdziemy ładowarkę indukcyjną do telefonu, dwukolorową tapicerkę materiałową oraz zdobienia na desce rozdzielczej imitujące wstawki z drewna. Na progach drzwi i na klapie bagażnika jest widoczne logo TREK. Auto można doposażyć w bagażnik dachowy z boksem Thule Motion 800 oraz nawigację satelitarną. 
To samochód dla tych, którzy lubią swoim kompaktowym samochodem wybrać się za miasto na dłuższą wycieczkę. Albo trenują do kolejnego sezonu międzynarodowych wyścigów kolarskich. Corollę TREK opracowaną wspólnie z firmą Trek Bicycle wybrał bowiem na swój oficjalny samochód techniczny zespół kolarski Trek-Segafredo. 
Znaczek GR będzie się pojawiać na samochodach Toyoty coraz częściej. GR to skrót od Toyota Gazoo Racing, wyczynowego zespołu Toyoty, który reprezentuje markę w najważniejszych sportowych imprezach takich jak Rajd Dakar, WRC i WEC z legendarnym wyścigiem Le Mans 24h. TGR opracowuje także sportowe samochody Toyoty i usportowione wersje jej popularnych modeli. W Polsce najpierw pojawił się Yaris GRMN, ale jego nakład szybko się wyczerpał. Teraz brand GR reprezentują dwa rasowe sportowe samochody – GR Supra i GR Yaris, oraz dwa popularne modele w wersji wyposażenia GR Sport. Jednym z nich jest Corolla. 
Na Corolli logo GR Sport znajdziemy na klapie bagażnika i na specjalnie opracowanych aluminiowych felgach 17 cali, które można zamienić na koła 18-calowe. Wersję można rozpoznać także po dwukolorowym nadwoziu, sportowych zderzakach i trójramiennej kierownicy obszytej perforowaną skórą oraz charakterystycznej tapicerce z elementami skóry. Wybierając Corollę GR Sport, warto zamówić także system aktywnego zawieszenia o dynamicznie regulowanej charakterystyce amortyzatorów.  
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas