Taka będzie nowa MX5?
Mazda MX5 to najlepiej sprzedający się roadster w historii. Od debiutu auta w 1989 roku Japończykom udało się sprzedać ponad 870 tysięcy sztuk tego modelu, co jak na dwudrzwiowe kabrio ze stosunkowo niewielkimi silnikami jest rewelacyjnym wynikiem.

Trzeba jednak pamiętać, że obecna generacja MX5 nie jest już młodzieniaszkiem, a samochód ociera się konstrukcyjnie o auto zaprezentowane 21 lat temu. Dlatego właśnie panowie z Mazdy coraz poważniej zastanawiają się nad następcą.

Nowa generacja ma zostać zaprezentowana w przyszłym roku, na salonie samochodowym w Tokio. Auto stylistycznie nawiązywać ma do prototypu o nazwie ibuku, który zadebiutował w Tokio w 2003 roku.

Japończycy chcą również, by samochód kontynuował tradycję związaną z niewielkimi jednostkami napędowymi. Wiele wskazuje na to, że pod maską nowej MX-5 pracować będzie wysokoobrotowy, atmosferyczny, benzynowy silnik o pojemności 1,5 l. Masa własna auta oscylować ma w okolicach 1000 kg.