Szczyt A8

Do Warszawy przyjechało 16 limuzyn Audi A8 w wydłużonej wersji należących do Audi Limousinen- Service. Wszystkie samochody są wyposażone w jednostkę napędową 4,2 l o mocy 335 KM. Większość Audi A8 jest w kolorze srebrnym, dwa są czarne i jeden grafitowy. Będą służyły uczestnikom Europejskiego Szczytu Gospodarczego w Warszawie.

Do Polski przyjechał również trener koncernu Audi - Bernhard Bauer, który przeszkoli kierowców wybranych przez organizatorów spotkania.

Limuzyny Audi są wykorzystywane przy oficjalnych wizytach państwowych od 1987 roku . - Audi udostępnia swoje samochody również podczas szczytów Unii Europejskiej, a także wydarzeń kulturalnych, np.: Festiwalu w Salzburgu. - Flota z Ingolstadt obejmuje 100 Audi A8 w wersji wydłużonej oraz 20 samochodów opancerzonych

Książe Walii podczas oficjalnej wizyty w bawarskiej stolicy poruszał się opancerzonym Audi 200 quattro. Była to wyjątkowa światowa premiera, gdyż samochody Audi pojawiły się tam, gdzie zawsze "na służbie dworu" były inne marki.

Peter Hagemeister, odpowiedzialny za Limousinen-Service w AUDI AG, przypomina ideę, która dała początek tej działalności: "Chcieliśmy przede wszystkim spopularyzować napęd quattro i podnieść image marki Audi." W tym celu postanowiliśmy pozyskać znane osobistości na "ambasadorów marki Audi".

Reklama

Od roku 1986 obecność na corocznym spotkaniu ekspertów gospodarczych z całego świata w szwajcarskim Davos stała się dla Audi Limousinen-Service tradycją. Również w 2004 roku takie osobistości, jak Prezes Zarządu Siemens Heinrich von Pierer, szef Microsoftu Bill Gates, Sekretarz Generalny ONZ Kofi Anan, były prezydent USA Bill Clinton, koronowane głowy, szefowie rządów i ministrowie z całego świata zajmowali miejsce na wygodnych tylnych siedzeniach Audi A8. Łącznie w zaśnieżonym Davos zaangażowanych było 100 A8, z tego po raz pierwszy także okręt flagowy koncernu - A8 L 6.

W 1986 roku w zakładach Audi skonstruowany został pierwszy opancerzony - w specjalistycznym żargonie "specjalnie chroniony" - pojazd, zatwierdzony przez bawarską Komendę Główną Policji [Bayerisches Landeskriminalamt (LKA)]. "Dopiero po certyfikacji przez LKA mogliśmy wozić także delegacje państwowe" - przypomniał Hagemeister. Chrzest ogniowy przeszły samochody Audi jeszcze w tym samym roku, wożąc króla Szwecji Karola Gustawa podczas jego nieoficjalnej wizyty w Niemczech. Wymagane protokołem standardy dotyczące wyposażenia pojazdów obsługujących oficjalne wydarzenia państwowe, zastosowane zostały po raz pierwszy podczas wizyty brytyjskiego następcy tronu w listopadzie 1987 roku w Audi 200 quattro.

Ponadto producent limuzyn z Ingolstadt troszczył się o przewóz ważnych osobistości podczas wizyty Papieża na Węgrzech, przy zjazdach partii, królewskich ślubach w Hiszpanii i Belgii, światowych kongresach lekarzy, Salzburskiego Festiwalu Muzycznego, festiwali filmowych w Cannes, Londynie i Paryżu, podczas Festiwalu Muzycznego w Szlezwiku-Holsztynie, koncertów "trzech tenorów", koncertu Erosa Ramazotti i Herberta Grönemeyera, Światowego Kongresu Architektury w Berlinie, Tygodnia Kilońskiego oraz przy wielu imprezach organizowanych przez wielkie koncerny.

Zdecydowanie największym projektem zrealizowanym przez Audi Limousinen-Service była 58 sesja Banku Światowego i Międzynarodowego Funduszu Walutowego 22-24 września 2003 roku w Dubaju. 250 Audi A8 dbało o bezpieczny i wygodny transfer najwyższych przedstawicieli obu organizacji i 184 banków.

Spośród 250 limuzyn A8 zaangażowanych w Dubaju, 61 to długie wersje tego modelu. Dziesięć opancerzonych A8 zapewniało bezpieczeństwo wymagającym największej ochrony uczestnikom sesji. Wszystkie pozostałe samochody były modelami Audi A8 z 8-cylindrowymi silnikami 4.2 i 3.7, stałym napędem na cztery koła quattro i lakierem w kolorze czarnym, srebrnym lub niebieskim Nordlicht. Flota ta została przewieziona statkiem do oddalonych o 6.000 km Emiratów Arabskich i tam przygotowana do służby. Było to wielkie wyzwanie logistyczne i organizacyjne, ponieważ koncern Audi zajmował się także serwisem technicznym podczas zgromadzenia BŚ oraz przeszkoleniem kierowców.

Hagemeister przyznał, iż od pierwszego kontaktu ze służbami państwowymi aż do imprezy mogą upłynąć czasem przeszło 2 lata, wypełnione licznymi naradami i pertraktacjami. Gdy nadejdzie czas spotkania, organizacja i bezpieczeństwo muszą być perfekcyjne, a wszystko zaplanowane co do minuty. Dlatego Audi uczestniczy najwyżej w dziesięciu imprezach tej rangi rocznie. "Ale co roku mamy około 100 propozycji" - przyznał Hagemeister. Flota Audi będąca do dyspozycji Limousinen-Service, obejmuje 100 Audi A8 w wersji przedłużonej i 20 opancerzonych samochodów.

Przy największych imprezach zaangażowane są wszystkie samochody. A jeżeli jest to konieczne, Audi może oddać do dyspozycji także dodatkowe limuzyny. Centralnym "portem" floty jest wielka, strzeżona hala w pobliżu Ingolstadt. Na miejsca wydarzeń auta transportowane są samochodami ciężarowymi, a potem - w zależności od lokalizacji - samolotami lub statkiem. Za granicą za organizację na miejscu odpowiedzialny jest importer Audi współpracujący z centralą koncernu w Ingolstadt. Poza tym rozszerzony serwis obejmuje także całą flotę mikrobusów VW Caravelle. Audi współpracuje ściśle z Volkswagen Nutzfahrzeuge. "Dzięki temu nasz udział w takiej imprezie wykracza poza granice koncernu" - mówi Hagemeister.

Przed spotkaniem wybrani przez organizatora kierowcy przechodzą intensywny kurs bezpiecznej jazdy, prowadzony przez profesjonalnych szkoleniowców koncernu i zapoznają się z samochodami. Zdaniem Hagemeistr'a "jest to nierozerwalna część organizacji, w końcu kierowcy muszą doskonale znać auta, aby w razie niebezpiecznej sytuacji prawidłowo zareagować i zapewnić swoim prominentnym pasażerom bezpieczeństwo."

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: bezpieczeństwo | wizyta | szczyt | samochody | Audi A8 | Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy