Superauta na sprzedaż

Mercedes od wielu lat miał w swojej ofercie samochody marzeń, które łączyły najnowszą technologię z kosmiczną wręcz ceną.

Mercedes CLR GTR roadster
Mercedes CLR GTR roadsterInformacja prasowa (moto)

Ostatnio zaprezentowano SLS-a AMG, jednak wcześniej inne samochody porywały serca fanów motoryzacji. Po koniec lat 90-tych z pewnością należał do nich model CLK GTR.

Informacja prasowa (moto)

Mercedes CLK GTR to nic innego, jak drogowa wersja samochodu wyścigowego. Niemiecka firma została zmuszona do wyprodukowania serii 26egzemplarzy, by uzyskać homologację uprawniającą do startów w wyścigach klasy GT1 (auto startowało w zawodach w latach 1997-1998).

Informacja prasowa (moto)

Drogowa wersja CLK GTR napędzana jest silnikiem V12 o pojemności 6,9 l i mocy 612 KM. Napęd za pośrednictwem sześciostopniowej, sekwencyjnej skrzyni biegów trafia na koła tylne. Zmiana przełożeń odbywa się za pośrednictwem łopatek przy kierownicy. Za hamowanie odpowiadają karbonowe tarcze.

Spośród 26 zbudowanych egzemplarzy 20 ma nadwozia typu coupe, a 6 - roadster. Zaledwie dwa auta posiadają kierownicę po prawej stronie - zostały ona wyprodukowane na specjalne zamówienie sułtana Brunei.

Informacja prasowa (moto)

I właśnie te dwa samochody trafiły właśnie na aukcję. Oba nie zostały nigdy zarejestrowane, a ich przebiegi wynoszą zaledwie około 30 kilometrów. Występują jednak pewne kontrowersje dotyczące roku produkcji. Tom aukcyjny informuje, że budowa coupe (nr 13 z serii) została zakończona w 2005 roku, a roadstera (nr 2 z serii) - w 2006 roku. Tymczasem według Mercedesa produkcja CLK GTR odbywała się w latach 1997-1998.

Informacja prasowa (moto)

Mercedes CLK GTR wpisany jest do Księgi Rekordów Guinessa, jako najdroższy seryjnie produkowany samochód z ceną przekraczającą 1,5 mln dolarów. Według domu aukcyjnego oferowane do sprzedaży coupe zostało sprzedane za 1 mln euro, zaś roadster - za 1,3 mln euro.

Aukcja odbędzie się w Londynie 28 października. Dom aukcyjny szacuje, że za CLK GTR coupe uzyska niespełna 400 tys. funtów, a za roadstera - od 400 do 500 tys. funtów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas