Sukces dzięki Pandzie z Polski?

Wygląda na to, że sprzedaż samochodów włoskiego koncernu Fiat na rodzimym rynku idzie w górę. Rzecznik Fiat Auto poinformował agencję Dow Jones, że firma trzeci miesiąc z rzędu zwiększyła we Włoszech swój udział w rynku.

article cover
INTERIA.PL

W grudniu rynek samochodowy zanotował ostry spadek sprzedaży, ale mimo to udział Fiata zwiększył się do 27,6% wobec 27,4% w analogicznym okresie rok wcześniej.

Dziennikarze Dow Jones zwrócili jednak uwagę na fakt, że w poprzednich dwóch miesiącach poprawa wyników Fiata była bardziej widoczna. W listopadzie Fiat kontrolował 28,6% rynku, wobec 27,9% rok wcześniej, a w październiku było to 29,6% wobec 28,6% w analogicznym miesiącu 2002 r.

W 2003 r. Fiat rozszerzył swoją ofertę modelową, a rzecznik włoskiej spółki powiedział, że niektóre z nowych aut, w tym przede wszystkim Panda oraz Lancia Ypsilon zostały dobrze przyjęte przez rynek. Z drugiej jednak strony, pełna ocena ewentualnego sukcesu nowych modeli będzie możliwa dopiero w 2004 r.

Fiat Auto otrzymał do tej pory ponad 120 tys. zamówień na Pandę, z czego 58 tys. we Włoszech. W tym miesiącu rusza natomiast sprzedaż najnowszego auta włoskiego koncernu – będzie to Fiat Idea.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas