Subaru Forester - oto piąta generacja
Nowa platforma, silnik i spore zmiany we wnętrzu - Forester sporo się zmienił, ale... pozostał przy tym całkiem znajomy.
Subaru pokazało póki co Forestera jedynie na rynek amerykański, ale nie znaczy to, że europejska wersja będzie się znacząco różniła. Szczególnie, że samochód, choć wyraźnie nowocześniejszy, już na pierwszy rzut oka pozwala stwierdzić z jakim modelem mamy do czynienia.
Taka identyfikacja może być natomiast trudniejsza we wnętrzu, gdzie znajdziemy deskę rozdzielczą przejętą z nowego XV i nowej Imprezy. Dobra wiadomość jest taka, że w modelach tych robiła ona pozytywne wrażenie, zarówno pod względem obsługi, jak i jakości użytych materiałów.
Forester powstał na modułowej platformie Subaru Global Platform, co ma przełożyć się między innymi na wyższy komfort jazdy oraz lepsze prowadzenie. Pod maską samochodu pracuje nowy, wolnossący boxer o pojemności 2,5 l i mocy 184 KM. Standardowo łączony jest on z napędem na wszystkie koła (niestety nie stałym, ale dołączanym), a także z bezstopniową skrzynią CVT.
Skąd decyzja o rezygnacji z przekładni manualnej? Subaru seryjnie oferuje swoje nowe modele z zestawem asystentów kierowcy, w tym adaptacyjnym tempomatem i systemem zapobiegania kolizjom. W opinii włodarzy marki stosowanie tych elementów, jakże ważnych dla poprawy bezpieczeństwa na drogach, nie jest rozsądne w autach z przekładniami manualnymi (którego to problemu nie widzi żaden inny producent). Stąd CVT seryjnie łączone ze wszystkimi silnikami.