Studyjne Audi Prologue Allroad

Kolejny z niezwykłych konceptów Audi jest uterenowionym kombi z 734-konnym napędem hybrydowym

Audi Prologue Allroad
Audi Prologue AllroadAudi

To już trzeci model z koncepcyjnej rodziny Prologue. Po luksusowym coupe i ekskluzywnym kombi, przyszedł czas na wersję Allroad, czyli uterenowioną. Od Avanta różni się ona nieznacznie - jedyną widoczną zmianą są nieco inne zderzaki oraz nielakierowany pas z tworzywa sztucznego, okalający samochód.

Audi Prologue Allroad

Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi
Audi Prologue AllroadAudi

Zmodyfikowano również pneumatyczne zawieszenie, które zapewnia teraz o 77 milimetrów większy prześwit, niż w Prologue Avant. Auto osadzono na 22-calowych alufelgach, za którymi kryją się wielkie, wykonane z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym, tarcze hamulcowe o średnicy 20 cali.

Podobnie jak nadwozie, również wnętrze dobrze już znamy z wcześniej zaprezentowanej wersji kombi. Allroad wykorzystuje tą samą deskę rozdzielczą z pięcioma ekranami. Znajdujący się po lewej stronie kierownicy służy do zarządzania systemami wpływającymi na jazdę samochodem, a prawy do obsługi multimediów. Kolejny zastępuje tradycyjne zegary, a czwarty, usytuowany na tunelu środkowym, pozwala na zmianę ustawień klimatyzacji oraz korzystanie z systemu infotainment. Ostatni z ekranów wygląda jak szeroka listwa umieszczona przed pasażerem, za pomocą której może zarządzać multimediami, albo wybrać cel podróży w nawigacji, a następnie, pociągnięciem w stronę kierowcy, sprawić, że cel ten pojawi się na jednym z jego wyświetlaczy.

Audi Prologue AllroadAudi

Osoby podróżujące z tyłu mają do dyspozycji dwa osobne fotele oraz kolejne dwa ekrany systemu multimedialnego, wykonane w technologii OLED.

Audi Prologue AllroadAudi

Zgodnie z obecnymi trendami Audi Prologue Allroad jest hybrydą, ale raczej nie nastawioną na oszczędzanie. Głównym źródłem napędu jest tu 4-litrowy silnik V8 bitrubo, który wspomaga elektryczny motor zintegrowany z 8-biegową automatyczną skrzynią. Moc systemowa tego układu to 734 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi niebotyczne 900 Nm. Nie dziwi zatem sprint do 100 km/h trwający zaledwie 3,5 s, zaskakuje za to zużycie paliwa. Producent mówi tu o średnim spalaniu na poziomie 2,4 l/100 km.

Audi Prologue AllroadAudi

Audi Prologue Avant, tak jak pozostałe koncepty z tej rodziny, nie wejdzie nigdy do produkcji - jest jedynie ćwiczeniem dla inżynierów i wskazówką dla nas, w którą stronę pójdą kolejne modele marki. Zapełniona ekranami deska rozdzielcza, laserowe światła główne i bardzo mocne hybrydy - to z pewnością zobaczymy w seryjnych samochodach już za kilka lat.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas