Srebrny zdetronizował niebieski

Firma PPG Industries -światowy lider w produkcji lakierów samochodowych ujawniła wyniki swych badań na rok 2002.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Są one ciekawe i zaskakujące - ale powierdzają zmiany jakie możemy dostrzec i na naszych ulicach. W zeszłym roku pierwsze miejsce pod względem popularności- na całym świecie - "zajął" kolor srebrny. Dominacja tego lakieru jest absolutna i bezsporna - srebrna auta stanowiły aż 33% wszystkich wyprodukowanych w zeszłym "roku modelowym" samochodów!

Badania PPG dotyczyły najważniejszych największych rynków motoryzacyjnych - czyli Stanów Zjednoczonych, Europy i Japonii. Przeprowadziła je specjalna komórka firmy - Advanced Color Design Team - starająca się rozpoznawać istniejące trendy w tej dziedzinie oraz prognozować przyszłe - kolor jak mało który element samochodu podlega chwilowej modzie i reakcja producentów na nowe tendencje musi być szybka i trafiona.

INTERIA.PL

Nabywcy w badanych krajach są coraz bardziej zorientowani na technikę, nowoczesność - a kolor srebrny doskonale wyraża te wartości. Nie bez znaczenia jest też powszechne używanie go w architekturze i wnętrzach budynków oraz w modzie. Samochody są tylko następnym etapem tej ewolucji.

Srebrny kolor jako lakier samochodowy ma pewne szczególne, wyróżniające go cechy - jest mianowicie bardzo uniwersalny, łączący w sobie wiele różnych cech. Jest nowoczesny, industrialny, młodzieżowy- ale i dyskretny, poważny, nie narzucający się. Jak widać, mieszanka ta kusi coraz większą ilość kupujących. Srebrny dobrze prezentuje wszelkie zgięcia i obłości auta - podkreślając jego cechy charakterystyczne niezależnie od rodzaju auta i jego wyglądu.

INTERIA.PL

Triumfalny pochód srebrnego lakieru zdetronizował kolor niebieski w Europie oraz biały w Stanach Zjednoczonych. Przytłaczająca wszechobecność bieli na samochodach w Japonii również odchodzi powoli w niepamięć. Pomocny w tym procesie jest również postęp w technice lakierniczej - pozwalający uzyskać coraz więcej niuansów barwy i połysku przez dodawanie różnych substancji do srebrnych lakierów, czyniąc je bardzo różnorodnymi i coraz atrakcyjniejszymi. Według PPG popularniejsze są jaśniejsze tony tych lakierów, o drobnoziarnistym połysku-co pasować ma do nowoczesnych, kanciastych aut epoki high-tech.

W Europie aż 40% aut wyjechało do odbiorcy w srebrnym kolorze. W Stanach i Japonii jest to odpowiednio 22% i 35%. Na naszym kontynencie ciągle mocno trzyma się niebieski (19% aut) oraz czarny (13%). Następne w kolejności są: zielony (9%), czerwony (9%), biały (6%) oraz rozmaite barwy "naturalne" (odcienie brązu,beżu itp.) -3% samochodów.

INTERIA.PL

Co ciekawsze, srebrna tendencja raczej utrzyma się przez przez przynajmniej kilka lat - czekają nas więc "srebrne" ulice , parkingi i... korki :). Wg. prognoz PPG największą popularność srebrny lakier zdobędzie w Europie - na reszcie rynków dzieląc się powszechnością z "nieśmiertelną" bielą.

Advanced Color Design Team tworzy grupa dwudziestu fachowców różnych dziedzin nauki dotyczących kolorów. To zespół międzynarodowy - pochodzą z USA, Japonii, Europy, Południowej Ameryki, Indii, RPA i Malezji. (AutoRok).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas