Salon Genewa 2013 - Porsche 911 GT3 na nowe czasy

Oto najbardziej hardkorowa odmiana "911" - całkowicie nowe GT3, które według Porsche pokonuje tor Nuerburgring w czasie poniżej 7 minut i 30 sekund.

Porsche 911 GT3 (991)
Porsche 911 GT3 (991)Porsche

Do napędu nowego Porsche 911 GT3 służy 3,8-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bazujący na tym stosowanym w Carrerze S. Wymieniono w nim jednak większość komponentów, takich jak rozrząd, wał korbowy, tytanowe korbowody czy kute tłoki.

Efekt? Nowa jednostka napędowa kręci się do 9000 obr./min, czyli o 500 obr./min wyżej niż poprzednia, i wytwarza moc 475 KM. Dzięki znakomitemu stosunkowi masy do mocy - 3 kg na 1 KM - 911 GT3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 s, a do 200 km/h dochodzi w nieco poniżej 12 s. Prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.

Najostrzejsze 911 po raz pierwszy otrzymało elektryczne wspomaganie układu kierowniczego w miejsce hydraulicznego oraz dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną w miejsce mechanicznej. Bazuje ona na seryjnej skrzyni PDK, ale została przebudowana przez Porsche Motorsport. W rezultacie zmiana biegu trwa niespełna 100 ms.

911 GT3 jest pierwszym Porsche z aktywnym układem sterowania kołami tylnej osi. W zależności od prędkości jazdy, są one kierowane w tym samym lub przeciwnym kierunku do przednich kół, co ma zwiększyć stabilność przy dużych prędkościach i zwrotność przy niewielkich.

Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3

Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche
Porsche 911 GT3Porsche

Auto porusza się na 20-calowych obręczach z lekkich stopów z centralną śrubą i ma zawieszenie z możliwością regulacji wysokości oraz kątów pochylenia koła. W standardzie znalazła się także elektronicznie kontrolowana szpera.

Z zewnątrz nowe GT3 wyróżnia się między innymi dużym tylnym skrzydłem, agresywnie stylizowanym przednim zderzakiem oraz centralnie zakończonym układem wydechowym.

Sprzedaż nowego, hardkorowego 911 rozpocznie się w sierpniu bieżącego roku, a jego cena w Niemczech ma startować od 137 303 euro.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas