Salon Genewa 2013 - Porsche 911 GT3 na nowe czasy
Oto najbardziej hardkorowa odmiana "911" - całkowicie nowe GT3, które według Porsche pokonuje tor Nuerburgring w czasie poniżej 7 minut i 30 sekund.
Do napędu nowego Porsche 911 GT3 służy 3,8-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa, bazujący na tym stosowanym w Carrerze S. Wymieniono w nim jednak większość komponentów, takich jak rozrząd, wał korbowy, tytanowe korbowody czy kute tłoki.
Efekt? Nowa jednostka napędowa kręci się do 9000 obr./min, czyli o 500 obr./min wyżej niż poprzednia, i wytwarza moc 475 KM. Dzięki znakomitemu stosunkowi masy do mocy - 3 kg na 1 KM - 911 GT3 rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 3,5 s, a do 200 km/h dochodzi w nieco poniżej 12 s. Prędkość maksymalna wynosi 315 km/h.
Najostrzejsze 911 po raz pierwszy otrzymało elektryczne wspomaganie układu kierowniczego w miejsce hydraulicznego oraz dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną w miejsce mechanicznej. Bazuje ona na seryjnej skrzyni PDK, ale została przebudowana przez Porsche Motorsport. W rezultacie zmiana biegu trwa niespełna 100 ms.
911 GT3 jest pierwszym Porsche z aktywnym układem sterowania kołami tylnej osi. W zależności od prędkości jazdy, są one kierowane w tym samym lub przeciwnym kierunku do przednich kół, co ma zwiększyć stabilność przy dużych prędkościach i zwrotność przy niewielkich.
Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Auto porusza się na 20-calowych obręczach z lekkich stopów z centralną śrubą i ma zawieszenie z możliwością regulacji wysokości oraz kątów pochylenia koła. W standardzie znalazła się także elektronicznie kontrolowana szpera.
Z zewnątrz nowe GT3 wyróżnia się między innymi dużym tylnym skrzydłem, agresywnie stylizowanym przednim zderzakiem oraz centralnie zakończonym układem wydechowym.
Sprzedaż nowego, hardkorowego 911 rozpocznie się w sierpniu bieżącego roku, a jego cena w Niemczech ma startować od 137 303 euro.