Salon Genewa 2013 - nowy VW Golf GTD
Bardzo szybki i bardzo oszczędny - nowy Golf GTD będzie jedną z gwiazd stoiska Volkswagena podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.
Najnowszy Golf GTD to dyskretny typ - od słabszych wersji odróżnia go tylko przedni zderzak z szerszym wlotem powietrza, subtelne nakładki progów, lotka tylnej klapy i nakładka zderzaka oraz 17-calowe obręcze. W kabinie czeka trójramienna kierownica, metalizowane dodatki i kubełkowe fotele, pokryte tapicerką charakterystyczną dla Volkswagenów z rodziny GTI.
Volkswagen Golf GTD
Volkswagen Golf GTD
Do napędu Golfa GTD posłuży 2-litrowy turbodiesel o mocy 184 KM, dostępnej w zakresie 3500-4000 obr./min (poprzednik: 170 KM), i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, generowanego w przedziale od 1750 do 3250 obr./min. Z 6-stopniową, ręczną skrzynią auto osiąga "setkę" w 7,5 s i rozpędza się maksymalnie do 230 km/h. Średnie zużycie paliwa to według VW 4,2 l/100 km. Opcjonalnie model oferowany jest także z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną DSG (średnie zużycie paliwa tej wersji wynosi 4,7 l/100 km).
Nowy Golf GTD jest lżejszy od poprzednika - auto z kierowcą (75 kg) i zatankowanym w 90 proc. zbiornikiem paliwa waży 1377 kg. Dynamiczne prowadzenie ma zapewniać seryjne sportowe zawieszenie oraz progresywny układ kierowniczy.
W Niemczech najmocniejszy wysokoprężny Golf kosztuje od 29 350 euro. W Polsce będzie go można zamówić w maju br.
msob