Salon Genewa 2013 - nowy VW Golf GTD

Bardzo szybki i bardzo oszczędny - nowy Golf GTD będzie jedną z gwiazd stoiska Volkswagena podczas targów motoryzacyjnych w Genewie.

Volkswagen Golf GTD dostępny jest wyłącznie z napędem na przednie koła.
Volkswagen Golf GTD dostępny jest wyłącznie z napędem na przednie koła.Volkswagen

Najnowszy Golf GTD to dyskretny typ - od słabszych wersji odróżnia go tylko przedni zderzak z szerszym wlotem powietrza, subtelne nakładki progów, lotka tylnej klapy i nakładka zderzaka oraz 17-calowe obręcze. W kabinie czeka trójramienna kierownica, metalizowane dodatki i kubełkowe fotele, pokryte tapicerką charakterystyczną dla Volkswagenów z rodziny GTI.

Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTD

Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen
Volkswagen Golf GTDVolkswagen

Do napędu Golfa GTD posłuży 2-litrowy turbodiesel o mocy 184 KM, dostępnej w zakresie 3500-4000 obr./min (poprzednik: 170 KM), i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, generowanego w przedziale od 1750 do 3250 obr./min. Z 6-stopniową, ręczną skrzynią auto osiąga "setkę" w 7,5 s i rozpędza się maksymalnie do 230 km/h. Średnie zużycie paliwa to według VW 4,2 l/100 km. Opcjonalnie model oferowany jest także z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią zautomatyzowaną DSG (średnie zużycie paliwa tej wersji wynosi 4,7 l/100 km).

Nowy Golf GTD jest lżejszy od poprzednika - auto z kierowcą (75 kg) i zatankowanym w 90 proc. zbiornikiem paliwa waży 1377 kg. Dynamiczne prowadzenie ma zapewniać seryjne sportowe zawieszenie oraz progresywny układ kierowniczy.

W Niemczech najmocniejszy wysokoprężny Golf kosztuje od 29 350 euro. W Polsce będzie go można zamówić w maju br.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas