Ruszy wielka promocja polskich firm motoryzacyjnych

Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Polska Grupa Motoryzacyjna mają wspólnie promować polskie firmy motoryzacyjne. Chodzi m.in. o szybkie dotarcie z ofertą naszych przedsiębiorców do firm zagranicznych.

.
.INTERIA.PL

"Polska Agencja Inwestycji i Handlu nawiązała stałą współpracę z Polską Grupą Motoryzacyjną, zrzeszającą krajowych producentów części i komponentów motoryzacyjnych. W podpisanym 21 czerwca porozumieniu, obie strony zadeklarowały podjęcie szeregu działań w Polsce oraz za granicą na rzecz promocji przedsiębiorstw z polskim kapitałem, reprezentujących segment automotive" - czytamy we wspólnym komunikacie PAIH i PGM.

Podpisana przez obie instytucje umowa wytycza, jak wskazano, "szybką ścieżkę dotarcia z ofertą polskich przedsiębiorców do firm zagranicznych, które kontaktują się z Polską Agencją Inwestycji i Handlu w poszukiwaniu kontrahentów". Chodzi zarówno o obsługiwanych przez PAIH inwestorów, jak i biznes z całego świata, z którym instytucja współpracuje w ramach rozwijanej obecnie globalnej sieci Zagranicznych Biur Handlowych.

"Wspólnie z Polską Grupą Motoryzacyjną, będziemy dążyć do tego, aby krajowi producenci w większym stopniu skorzystali z międzynarodowej koniunktury na polskie komponenty motoryzacyjne - zadeklarował, cytowany w komunikacie, prezes PAIH Tomasz Pisula. "Znamy specyfikę przedsiębiorstw z polskim kapitałem, zrzeszonych w Polskiej Grupie Motoryzacyjnej. PGM organizuje cykliczne wizyty studyjne w zakładach swoich członków, podczas których wymieniamy się doświadczeniami, wzajemnie inspirujemy oraz zacieśniamy współpracę" - dodał prezes PGM Adam Sikorski.

Motoryzacja należy do grupy 12 strategicznych sektorów, objętych szczególnym statusem w ramach rządowego Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Jak podkreślił PAIH, to jeden z największych, najbardziej produktywnych i wysokotechnologicznych segmentów polskiego przemysłu, odpowiadający za około 8 proc. krajowego PKB. Siłą napędową branży jest produkcja części i akcesoriów, która stanowi 57 proc. całkowitej wartości tego, co wytwarza sektor.

Polska jest 12. największym eksporterem motoryzacyjnym na świecie, z ponad 40 proc. udziałem wyprodukowanych w kraju komponentów - napisano w komunikacie. Według czerwcowych prognoz Ministerstwa Rozwoju, wartość eksportu polskiej motoryzacji może osiągnąć 100 mld zł w 2017 roku.

"Za sukcesem branży automotive stoją setki firm z polskim kapitałem, zatrudniających wybitych konstruktorów, inżynierów czy mechaników. Wspólnie zbudowali oni markę polskiej motoryzacji, przyciągającą do kraju wiodących inwestorów zagranicznych" - wskazał, cytowany w komunikacie, Pisula.

PAIH oraz Polska Grupa Motoryzacyjna testują model współpracy od kilku miesięcy. W marcu zorganizowały spotkania dla wizytującej Polskę delegacji z Botswana Investment and Trade Centre. "Umożliwiliśmy przedsiębiorcom z Botswany wejście do fabryk PZL Sędziszów oraz Sanok Rubber Company, zrzeszonych w PGM. Na prośbę afrykańskich przedsiębiorców wytypowaliśmy i skontaktowaliśmy ich z polskimi producentami asortymentu, na który jest zapotrzebowanie w Botswanie" - wyjaśnił, cytowany w komunikacie, prezes Sikorski. Dodał, że na kilka dni przed podpisaniem porozumienia, Grupa wsparła PAIH w organizacji spotkania dla misji biznesowej z Tajlandii. Firmy z tego kraju poważnie myślą o inwestycji w Polsce i zainteresowane były w szczególności segmentem motoryzacyjnym.

Jak podano w komunikacie, PAIH oraz PGM zadeklarowały również podjęcie intensywnych działań na rzecz rozwoju polskich fabryk motoryzacyjnych. W tym celu Agencja będzie wyszukiwać dla nich nowe, eksportowe oraz inwestycyjne możliwości, a także dostarczać informacje o rynkach zagranicznych. "Przyszłość polskich marek jest w rynkach pozaeuropejskich i tam będziemy szukać dla nich biznesowych nisz" - zadeklarował szef PAIH Tomasz Pisula.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas