Rosjanie też potrafią! Takiej Łady jeszcze nie było!

Agresywna polityka Putina coraz bardziej dale się we znaki Rosjanom. Słabnący kurs rubla sprawia, że społeczeństwo biednieje w oczach - Rosjanie rezygnują z wydatków, co odbija się na stanie gospodarki kraju.

Tylko we wrześniu, w porównaniu do sytuacji sprzed roku, sprzedażowych aut na terenie Rosji zmniejszyła się o 20 proc. W sierpniu sytuacja była jeszcze gorsza - rynek skurczył się aż o 26 proc.

Największy gracz na lokalnej scenie motoryzacyjnej - koncern AutoVAZ stracił we wrześniu 11 proc. klientów. W jaki sposób firma planuje przyciągnąć do salonów potencjalnych nabywców?

Przedstawiciele Łady wybrali dość kontrowersyjną metodę. Chcąc udowodnić klientom, że nowe auta rosyjskiego producenta nie ustępują rozwiązaniami technicznymi konkurencji, firma postanowiła stworzyć samochód z napędem hybrydowym! Wybór padł na stosunkowo popularny model Granta, który sam jest hybrydą łączącą w sobie rozwiązania techniczne mniejszej Łady Kalina z nowoczesnymi podzespołami renomowanych, zachodnich dostawców.

Reklama

Obecnie Łada Granta dostępna jest wyłącznie w wersji benzynowej. Wkrótce w ofercie pojawi się topowa odmiana z napędem hybrydowym. Wiadomo już, że auto spełniać ma wyśrubowane normy emisji spalin Euro 6. Źródłem napędu ma być jednostka o zapłonie iskrowym wspomagana elektrycznym motorem trakcyjnym. Sumarycznie auto dysponować będzie mocą 160 KM i maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm. To pierwsze hybrydowe auto w historii rosyjskiego producenta.

Wprowadzenie do oferty nowego modelu to cześć planu mającego na celu zmniejszenie emisji CO2. Wg najnowszych założeń w najbliższym czasie rosyjski producent chce zmniejszyć poziom emisji spalin produkowanych przez siebie aut aż o 21 proc. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Łada Granta
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy