Roomster - trendy przyszłości
Škoda Roomster, o której pisaliśmy już w relacji z 60. Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie to najnowsza propozycja z Mlada Boleslav.
Podstawowe wymiary Škody Roomster to: długość 4055 mm, szerokość 1843 mm, wysokość 1669 mm.
Dzięki nim, długiemu rozstawowi osi (2710 mm) oraz nowocześnie zaprojektowanemu wnętrzu Roomster oferuje przestrzeń osiągalną do tej pory tylko w większych samochodach. Kolejną nowością jest asymetryczne wzornictwo. Tylne drzwi zaprojektowano tylko po prawej stronie samochodu, ich wielkość i sposób otwierania zapewniają jednak komfortowy dostęp do tylnych siedzeń. Tak więc, w zależności od strony, z której się przyglądamy Škodzie Roomster, wygląda ona inaczej. Największą innowacją jest jednak niezwykle funkcjonalne rozwiązanie, które zastosowano w tylnych siedzeniach samochodu, mogą one być przesuwane wzdłuż auta o całe 750 mm.
Najnowsza propozycja Škody Auto zadziwiła nie tylko publiczność, ale również motoryzacyjnych ekspertów. Wygląd samochodu oraz zastosowane w jego wnętrzu innowacje wywołały wiele dyskusji, które z pewnością nie ustaną wraz z końcem targów. Škoda Auto zdecydowała się bowiem zaprezentowaćRoomstera w praskim Muzeum Narodowym, podczas odbywających się właśnie "Dni Design'u".
Podczas otwarcia wystawy szef zespołu projektowego, Thomas Inglenlatha, powiedział:
To wyjątkowa okazja do zaprezentowania szerokiej publiczności naszego najnowszego produktu, który pokazuje możliwości Škoda Auto w odniesieniu do projektowych trendów przyszłości
(...)"
i dodał, że prezentacja w muzeum pozwala na lepsze poznanie modelu niż obejrzenie go na fotografii. Będzie to na pewno ciekawe doświadczenie dla zwiedzających i dziennikarzy z krajów biorących udział w tym wydarzeniu. Dla Škoda Auto każdy głos w sprawie Roomstera jest niezwykle ważny. Poznając w ten sposób gusta oraz potrzeby naszych obecnych i przyszłych klientów, będziemy mogli przygotować godnych następców obecnie produkowanych przez nas samochodów.
TUTAJ zdjęcia prototypu skody zrobione przez naszego fotoreportera na IAA 2003.