Rewolucyjny fisker

Na styczniowym salonie w Detroit amerykańska firma Fisker Automotive zaprezentuje sportową, hybrydową limuzynę klasy wyższej.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Teraz ujawniono pierwsze zdjęcie tego pojazdu i kilka informacji. Trzeba przyznać, że auto zapowiada się rewolucyjnie...

Fisker to firma zajmująca się głównie budowaniem nadwozi samochodowych, która pod własną marką sprzedaje także dwa sportowe modele - tramonto i latigo CS. Nie można się więc dziwić, że firmowany przez nią pojazd przyciąga wzrok odważną i ciekawą stylizacją. Samochód otrzymał modne ostatnio nadwozie typu czterodrzwiowe coupe z długą, maską. Sylwetka jest spójna i dynamiczna.

W zakresie rozwiązań technicznych Fisker podjął współpracę z firmą Quantum Technologies, która swoje produkty dostarcza m.in. Toyocie, General Motors oraz... NASA.

Amerykanie zatrudnili również byłego inżyniera BMW, Thomasa Fritza, który od 19 lat piastował prominentne funkcje w działach inżynieryjnych nie tylko BMW ale również Forda, pracując przy autach Range Rovera, Rolls-Royce'a, BMW (Z8) i Lincolna.

Fisker sedan będzie posiadał napęd hybrydowy. Silnik elektryczny pozwoli na przejechanie 80 kilometrów, natomiast jednostka spalinowa (do wyboru: wysokoprężna lub benzynowa) sprawi, że zasięg auta przekroczy tysiąc kilometrów. Firma informuje również, że średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 2.4 l/100 km!

Co ciekawe, samochód, który zostanie pokazany w styczniu już wyceniono. Cena bazowa będzie wynosiła około 80 tysięcy dolarów. Niestety, klienci na pierwsze auta będą musieli poczekać aż do czwartego kwartału 2009 roku. Dopiero wtedy ruszy produkcja seryjna, która ma stopniowo rosnąć aż do osiągnięcia poziomu 15 tysięcy samochodów rocznie.

Masz samochód? W dziale "Testy/Opinie użytkowników" możesz podzielić się wrażeniami z jego użytkowania.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas