Renault z Toyotą, Volvo, BMW i innymi
Firma Renault po raz pierwszy w swojej promocji zastosowała reklamę porównawczą.
Wykorzystano w niej ranking organizacji Euro-NCAP i pokazano gorszą w klasyfikacji bezpieczeństwa konkurencję. Zapytaliśmy przedstawiciela Renaulta o motywy takiego działania oraz o to dlaczego zdecydowano się na wykorzystanie w reklamie cudzych marek.
Chcieliśmy wzmocnić wizerunek marki Renault podkreślając, że Renault jest pod względem bezpieczeństwa absolutnym liderem w branży motoryzacyjnej. Zastosowanie reklamy porównawczej, a tym samym wykorzystanie wizerunku marek konkurencyjnych miało za zadanie uwiarygodnić przekaz - powiedziała nam Teresa Wielowieyska, szef reklamy Renault Polska.
Na potrzeby kampanii agencja Publicis przygotowała dwa filmy reklamowe; 30-sekundowy oraz 10-sekundowy.
Wersja dłuższa spotu została wykorzystana w pierwszej fazie kampanii, natomiast od 8 marca w stacjach telewizyjnych pokazywana jest wersja skrócona, która przedstawia esencję przekazu, komunikując, ze Renault jest liderem w dziedzinie bezpieczeństwa.
Spoty są one emitowane w kilku polskich telewizjach.