Renault kończy produkcję Fluence'a Z.E.

Ambitny plan aliansu Renault-Nissan - sprzedaż 1,5 mln aut elektrycznych do 2016 roku - nie ma szans na powodzenie. Pomijając cieszącego się względnym powodzeniem Nissana Leafa, elektryczne modele koncernu nie przypadły do gustu klientom.

Renault Fluence Z.E.
Renault Fluence Z.E.Renault

Jednym z nich jest zaprezentowany w 2011 roku Fluence Z.E. W ubiegłym roku sprzedaż modelu wyniosła zaledwie 917 sztuk, o ponad połowę mniej niż w 2012. Z tego względu Renault zakończyło niedawno jego produkcję w fabryce w tureckiej Bursie.

Popularność miała Fluence'owi zapewnić możliwość szybkiej wymiany akumulatorów (3 minuty) zamiast tradycyjnego ładowania, jednak firma Better Place, odpowiedzialna za budowę niezbędnej infrastruktury, zbankrutowała w ubiegłym roku.

Fluence Z.E. będzie nadal sprzedawany w Korei Południowej pod marką Samsung. Jego nabywcy będą mogli zamówić szybką ładowarkę, której zabrakło w ofercie wersji europejskiej.

Pozostałe elektryczne modele Renault też nie radzą sobie najlepiej - Twizy znalazło w ubiegłym roku niespełna 4 tys. nabywców, a Zoe i Kangoo Z.E. po około 9 tys.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas