Renault dla bezpieczeństwa

Prace dzieci ze szkół podstawowych zgłoszone do tegorocznej edycji konkursu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" zostaną pokazane na wystawach w salonach dealerów Renault z różnych miast.

W tegorocznej edycji konkursu, odbywającej się pod hasłem "Bezpieczeństwo pieszych to również nasza sprawa" wzięło udział ponad 1700 klas ze szkół podstawowych.

Akcja plakatowa

Sposób postrzegania przez dzieci problemów związanych z bezpieczeństwem i pomysły na ich rozwiązanie okazały się niezwykle ciekawe. Dzieci włożyły dużo serca i wysiłku w przygotowanie wszystkich prac. Firma Renault zdecydowała, że należy wykorzystać trud, zaangażowanie i pomysłowość najmłodszych. Z plakatów powstały ciekawe wystawy, które ozdobiły część salonów Renault. Dodatkowo na wystawach prezentowane są prace 5 tegorocznych finalistów wydrukowane w formie plakatów B-1. Takie plakaty otrzymają we wrześniu także klasy finałowe do zorganizowania kampanii edukacyjnej na terenie szkoły i okolicy.

Wystawy prac dzieci w wybranych salonach dealerów Renault

Akcja promująca bezpieczeństwo zainteresowała część dealerów Renault. Z entuzjazmem poparli oni pomysł, by przesłania wymyślone przez najmłodszych mogły dotrzeć do jak największej liczby osób. "Sprawa bezpieczeństwa jest dla nas jak i dla Renault kwestią priorytetową. Tym bardziej kiedy chodzi o bezpieczeństwo najmłodszych uczestników ruchu drogowego" - powiedział Norbert Maćkowiak z Auto Serwis Antoninek. "Wystawa prac dzieci, które bardzo wymownie ukazują nam chęć życia a nawet przeżycia na polskich drogach jest jednym z bardziej oddziaływujących na psychikę dorosłego człowieka środków przekazu. Nasz salon odwiedza duża grupa kierowców i mamy nadzieję, że dzięki wystawie wpłyniemy pozytywnie na ich zachowanie w ruchu" - dodał Norbert Maćkowiak. "Sposób widzenia przez dzieci problemów związanych z bezpieczeństwem i pomysły na ich rozwiązanie, nie jest nam obojętny" - podkreśla Józef Leśniak Szef Sprzedaży Firmy Auto Lider z Kalisza, który na organizowaną przez siebie wystawę zamówił aż 100 różnych prac dzieci. "Dlatego zdecydowaliśmy się na wystawę prac w naszym salonie w Kaliszu i w poszczególnych oddziałach: Ostrowie Wielkopolskim i Zduńskiej Woli. Przypatrując się pracom dzieci dostrzegamy w nich ciekawe przesłania. Te cenne sugestie mobilizują do większej ostrożności w ruchu ulicznym".

Prace dzieci są prezentowane w różnych miejscach: na wolnych ścianach salonów, na szybach wystawowych, w oknach samochodów, na sztalugach. W zależności od powierzchni, na której dealerzy mogli przygotować ekspozycję, zamawiano od 20 do 100 prac dzieci. Prócz tego na wystawie znalazły się profesjonalne, duże plakaty z pracami finalistów 4 edycji konkursu Renault. Dzieła najmłodszych bardzo podobają się organizatorom wystaw "salonowych" i ich klientom. Decyzja o doborze prac na najbardziej wyeksponowane miejsca w salonie jest trudna. Ale wysiłek włożony w organizację wystawy opłaca się. Salony stają się bardziej kolorowe i ciekawe. Najważniejsze jest to, że prezentowane prace skłaniają do refleksji na temat bezpieczeństwa. Bywa i tak, że zawstydzają nas, dorosłych?

Dzieci protestują przeciw nieodpowiedzialności

W tegorocznej edycji konkursu uczestnicy skupiali się na ryzyku, na jakie narażeni są piesi. Dzieci w ten sposób upominają się o poprawę bezpieczeństwa pieszych i protestują przeciw nieodpowiedzialności dorosłych. Wyraźnie potępiają pijanych kierowców, złe oznakowania i nie oświetlanie ulic, brawurę i lekkomyślność dorosłych. Prace najmłodszych są bardzo różnorodne, niektóre katastroficzne, inne znów humorystyczne. Najmłodsi szczerze mówią o tym, co w ruchu drogowym im przeszkadza i nakazują dorosłym poprawę tego stanu. Przedstawiają swój idealny świat, w którym dziecko na drodze jest bezpieczne.

Dzieci i Renault promują bezpieczne zachowania

Renault już od wielu lat angażuje się w promowanie bezpieczeństwa na drogach. Konkurs "Bezpieczeństwo pieszych to również nasza sprawa" jest częścią kompleksowego, międzynarodowego programu edukacyjnego "Bezpieczeństwo dla wszystkich". Program ten, organizowany i finansowany przez Renault, zyskał aprobatę Ministra Edukacji i wielu autorytetów w zakresie bezpieczeństwa na drodze. W czwartej edycji programu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" wzięło udział ponad 72.000 polskich dzieci z ok. 3000 szkół. W sumie akcja objęła już 320 tys. polskich dzieci.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas