"Ręczny" w zimie

W niektórych regionach Polski mamy już sporo śniegu. Czas na przystosowanie się do jazdy w zimowych warunkach.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL

Rozpoczynamy więc cykl poświęcony technice jazdy po śliskiej nawierzchni. Na początek o technice jazdy pod górę.

Co robić, gdy staniemy przed wzniesieniem i nie możemy ruszyć z miejsca? Może się także zdarzyć, iż samochód zacznie się staczać.

Zwykle naciskamy wtedy odruchowo pedał hamulca, ale nie przynosi to oczekiwanych efektów. Hamulec główny działa znacznie mocniej na przednie koła, podczas gdy największa siła działa w tym wypadku na tylne koła położone niżej na stromiźnie.

Jeśli czujemy, że samochód ściąga do tyłu, należy zaciągnąć hamulec ręczny i zablokować w ten sposób tylne, bardziej dociążone koła.

Czy zgadzasz się z taką metodą, którą przedstawili eksperci Polskiego Związku Motorowego?

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas