Razem mają niemal 1000 KM. Ale który jest lepszy?

Wracamy do cyklu naszych krótkich, motoryzacyjnych porównań. Tym razem, w narożnikach naszego ringu stanęły dwie motoryzacyjne bestie: Porsche Cayenne S i Jeep Grand Cherokee w najmocniejszej wersji SRT.

Dwaj mocarze. Który lepszy?
Dwaj mocarze. Który lepszy?INTERIA.PL

Chociaż oba pojazdy należą do tego samego segmentu rynku, prezentują dwa, diametralnie różne, podejścia do kwestii motoryzacyjnej inżynierii.

Porsche czy JeepINTERIA.PL

Produkt ze Stuttgartu to synonim inżynierskiego kunsztu i wyrafinowanej myśli technicznej. Cayenne S napędzane jest sześciocylindrowym silnikiem o pojemności 3,6 l. Jednostka legitymuje się mocą 420 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 550 Nm.

Jednostka napędowa Jeepa z technicznym wyrafinowaniem ma niewiele wspólnego - to brutalna siła w najczystszej postaci. Pod maską amerykańskiego auta pracuje atmosferyczny silnik V8 o pojemności 6,4 l. Motor z rodziny HEMI dysponuje mocą 468 KM i maksymalnym momentem obrotowym 624 Nm.

Oba auta mają napęd na cztery koła i automatyczne skrzynie biegów o ośmiu przełożeniach. W obu przypadkach pracą przekładni sterować można przy pomocy łopatek umieszczonych przy kierownicy. Który z tych potworów może pochwalić się lepszymi osiągami?

Porsche Cayenne S

Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 
Porsche Cayenne SFot. Spheresis 

Jeep Grand Cherokee SRT. To auto ma aż 468 koni

Gdy w 2009 roku Fiat kupił pierwsze 20 procent akcji Chryslera, wielu analityków powątpiewało w sens ratowania amerykańskiego bankruta, który najtrudniejsze chwile przetrwał wyłącznie dzięki pomocy rządów USA i Kanady. Minęło kilka lat i role się odwróciły - dzisiaj to właśnie firma z Detroit jest podporą swego włoskiego partnera i właściciela, mocno doświadczonego przez kryzys panujący na europejskich rynkach samochodowych, szczególnie dotkliwy w ojczyźnie Fiata. Największe nadzieje łączy się z marką Jeep, najbardziej globalną z marek w portfolio Chryslera. Flagowcem wśród Jeepów jest Grand Cherokee, który od chwili rozpoczęcia produkcji w 1992 r. sprzedał się na całym świecie w liczbie około 5 mln egzemplarzy. Od pewnego czasu w naszej redakcji testujemy Jeepa Grand Cherokee w wersji SRT. Pojazd ten napędzany jest silnikiem HEMI V-8 o pojemności 6,4 l, mocy 468 KM i maksymalnym momencie obrotowym 624 Nm (przy 4100 obr/min). Niebawem na naszych łamach opiszemy ten samochód, tymczasem zapraszamy do obejrzenia zdjęć tego "potwora na kołach".

Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Grand Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Cherokee SRTFot. Spheresis 
Jeep Cherokee SRTFot. Spheresis 

Setkę - w zaledwie 5 s od startu - pierwszy osiąga Jeep. Porsche Cayenne S potrzebuje na to o 0,5 s więcej czasu. Produkt niemieckiej marki może się jednak pochwalić wyższą - wynoszącą aż 259 km/h - prędkością maksymalną. Jeep pojedzie "jedynie" 257 km/h. W kwestii osiągów śmiało można więc ogłosić remis...

Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?

Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  
Jeep Grand Cherokee SRT czy Porsche Cayenne S?Fot. Spheresis  

Ile zapłacić trzeba za każdą z tych bestii?

Jeep Grand Cherokee SRT wyceniony został na 349 900 zł. Do tego wypada jeszcze doliczyć koszty związane z bieżącą obsługą i utrzymaniem. W mieście zużycie paliwa bez trudu przekracza 25 l/100 km. Na tle niemieckiego konkurenta oferta amerykańskiej marki wydaje się jednak nadzwyczaj korzystna. Ceny Porsche Cayenne w wersji S zaczynają się od 401 400 zł. Auto ze Stuttgartu jest jednak odrobinę tańsze w eksploatacji. W ruchu miejskim średnie zużycie paliwa można utrzymać na poziomie poniżej 20 l/100 km...

Które z tych dwóch aut wybrał byś dla siebie?

Zdjęcia: Spheresis

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas