PSA stworzy auto elektryczne o zasięgu 450 km

Francuski koncern ujawnił swoje plany na najbliższe lata, zakładające ekspansję modeli hybrydowych i elektrycznych.

Nowy, hybrydowy układ napędowy PSA
Nowy, hybrydowy układ napędowy PSAInformacja prasowa (moto)

Zgodnie z tymi planami, przyszłe modele Citroena, Peugeota i DSa mają powstawać na jednej z dwóch płyt podłogowych. Pierwsza z nich to EMP2, którą po raz pierwszy zobaczyliśmy w Citroenie C4 Picasso, zaprezentowanym 3 lata temu. Korzystać z niej będą modele kompaktowe oraz klasy średniej, w tym również hybrydowe i z napędem na przednią lub obie osie.

Platforma CMP znajdzie zastosowanie w autach elektrycznychInformacja prasowa (moto)

Druga platforma natomiast (CMP), znajdzie zastosowanie w samochodach klasy B, a także C. Zostanie ona opracowana wspólnie z chińską firmą Dongfeng.

PSA chce, na obu tych płytach podłogowych, oprzeć rozbudowaną gamę samochodów hybrydowych ładowanych z sieci oraz elektrycznych. Do 2021 roku ma pojawić się ich w sumie 11!

Platforma CMP stanowić będzie bazę dla czterech aut elektrycznych, mających zasięg do 450 km i wykorzystujących funkcję szybkiego ładowania. Pierwszy z takich model otrzyma elektryczny motor o mocy 115 KM i baterię o pojemności 50 kwh.

Z kolei platforma EMP2 zostanie wykorzystana w siedmiu hybrydach plug-in. W zależności od modelu, mogą mieć one nawet 250 KM (auta z napędem FWD) lub 300 KM (z AWD). W przypadku tych drugich, za napędzanie tylnej osi odpowiedzialny ma być silnik elektryczny, zaś przednią oś "obsłuży" turbudoładowany benzyniak, współpracujący z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów.

Platforma EMP2 znajdzie zastosowanie w hybrydach plug-inInformacja prasowa (moto)

Samochody plug-in będą mogły pochwalić się zasięgiem na energii elektrycznej rzędu 60 km, a naładowanie ich baterii ma trwać 4 godziny.

PSA - nowa platforma aut elektrycznych 
PSA - nowa technologia plug-in 
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas