Poznajcie LT1 - nowe serce Corvette
Kolejna tajemnica siódmej generacji Corvette odkryta. Po logo nowego modelu czas na jego silnik V8, oznaczony jako LT1.
Pojemność względem poprzednika LS3 pozostała bez zmian i wynosi 6,2 litra. Nowa jednostka typu small block została jednak uzbrojona w nowocześniejszą technologię, w tym bezpośredni wtrysk paliwa oraz bezstopniowy układ zmiennych faz rozrządu.
Stopień sprężania wynosi 11,5:1, a masa silnika - 211,1 kg. To o 13,6 kg więcej od poprzednika, jednak przedstawiciele General Motors podkreślają, że i tak o około 20 kg mniej od porównywalnej pod względem mocy jednostki 4.4 V8 biturbo firmy BMW.
Chevrolet nie ujawnił dokładnych parametrów nowego silnika, ale można się spodziewać, że jego moc nie spadnie poniżej 450 KM, a maksymalny moment obrotowy - poniżej 610 Nm. Dla porównania, jednostka LS3 pod maską Corvette C6 generowała moc 436 KM i 575 Nm maksymalnego momentu.
Zasilana nowym silnikiem Corvette ma przyspieszać od 0 do 60 mil/h (96 km/h) w czasie poniżej 4 s.
Serce Corvette przyłączyło się do walki o jak najniższą emisję dwutlenku węgla. W celu ograniczenia apetytu na paliwo, amerykańscy inżynierowie zastosowali układ dezaktywacji połowy cylindrów przy niewielkim obciążeniu. Średnie zużycie paliwa ma oscylować wokół 9 l/100 km.
Nowy silnik będzie powstawał w fabryce General Motors w Tonawanda - tej samej, która produkowała wszystkie poprzednie generacje jednostek V8 typu small block do Chevroletów, począwszy od debiutu konstrukcji w 1955 roku. Warto przypomnieć, że w historii marki oznaczenie LT1 stosowano już dwukrotnie, w latach 70. i 90.
Nowy Chevrolet Corvette (C7) zadebiutuje 13 stycznia 2013 r.
Marcin Sobolewski