Porsche 911 GT3 RS - jeszcze bardziej ekstremalne
Zmodernizowana wersja obecnej generacji 911 jest na rynku już dwa lata, ale nadal nie wszystkie jej odmiany zostały objęte face liftingiem. Aż do teraz.
911 GT3 RS to bardziej ekstremalna odmiana torowej wersji najbardziej sportowego modelu Porsche. I chyba najbardziej purystyczna, choćby z uwagi na fakt, że zachowała ona wolnossący silnik. To 4-litrowy boxer, którego moc wzrosła z 500 do 520 KM. Sprint do 100 km/h trwa zaledwie 3,2 s, a prędkość maksymalna tej odmiany to 312 km/h.
Napęd przekazywany jest oczywiście wyłącznie na tylne koła, a przekazuje ją automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia PDK o siedmiu przełożeniach.
O odpowiednie zachowanie na drodze dba nie tylko adaptacyjne zawieszenie i wielkie "skrzydło" z tyłu, ale także zmodyfikowany układ skrętnej tylnej osi. Auto porusza się na kołach w rozmiarze 265/35 20 z przodu i 325/30 21 z tyłu.
We wnętrzu znajdziemy wszystkie udogodnienia znane z mniej ekstremalnych odmian 911, takich jak klimatyzacja automatyczna, czy system multimedialny. Jednak fotele to już prawdziwe kubły, które na życzenie mogą być wyposażone w 6-punktowe pasy, a za nimi znaleźć się może klatka klatka bezpieczeństwa (elementy bezpłatnego pakietu Clubsport).
Kierowcy, którym zależy na jak najniższej masie, a do tego nie boją się sporych wydatków, mogą zainwestować w pakiet Weissach, obejmujący dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego, a także opcjonalne obręcze z magnezu. To pozwala na obniżenie masy własnej 911 GT3 RS do 1430 kg. Cena tego pakietu to, uwaga, 91 818 zł.
Najnowszą odsłonę ekstremalnego, torowego Porsche można już zamawiać w Polsce. Ceny zaczynają się od 980 400 zł.