Porsche 911 Cabriolet zaprezentowane

Zaledwie sześć tygodni po prezentacji wersji coupe nowego 911, przyszedł czas na kabriolet. Nadal tylko w jednej wersji silnikowej.

Porsche 911 Cabriolet
Porsche 911 CabrioletPorsche

Porsche 911 Cabriolet nie różni się znacząco od wersji z zamkniętym nadwoziem. Designerom udało się zachować charakterystyczną linię nadwozia, projektując materiałowy "kaptur". W jego konstrukcji wykorzystano między innymi magnezowe pałąki, które chronią przed "pompowaniem" poszycia przy większych prędkościach.

Porsche 911 Cabriolet 2019

Porsche 911 CabrioletPorsche
Porsche 911 CabrioletPorsche
Porsche 911 CabrioletPorsche
Porsche 911 CabrioletPorsche
Porsche 911 CabrioletPorsche
Porsche 911 CabrioletPorsche
Porsche 911 CabrioletPorsche
Porsche 911 CabrioletPorsche
Porsche 911 CabrioletPorsche
Porsche 911 CabrioletPorsche

Sam dach składa się elektrycznie w ciągu 12 sekund, a operację taką można wykonać przy prędkościach do 50 km/h. Od zbyt mocnego wiatru podróżnych chroni elektrycznie wysuwany deflektor.

Tak jak w przypadku coupe, tak i kabriolet debiutuje na rynku w wersji Carrera S oraz Carrera 4S (czyli z napędem na wszystkie koła). Auto napędzane jest 3-litrowym, podwójnie doładowanym bokserem o mocy 450 KM i generującym 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w przedziale 2300-5000 obr./min. Seryjnie jest on zestawiony z 8-biegową, dwusprzęgłową przekładnią PDK.

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje nowej 911 Cabriolet 3,9 s, a z opcjonalnym pakietem Sport Chrono czas ten skraca się do 3,7 s. Wybierając natomiast odmianę Carrera 4S "urywamy" kolejne 0,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 306 km/h (304 km/h z napędem 4x4).

Porsche 911 CabrioletPorsche

Porsche podkreśla, że nowy model ma zauważalnie wyższą sztywność skrętną od poprzednika, co pozytywnie wpływa na prowadzenie. Po raz pierwszy zamówimy go też ze sportowym, obniżonym o 10 mm zawieszeniem PASM. Podobnie jak w przypadku coupe, kabriolet ma też nowy tryb jazdy Wet, który automatycznie wykrywa mokrą nawierzchnię i sugeruje przejście na bardziej zachowawcze ustawienia silnika oraz kontroli trakcji.

Porsche 911 Cabriolet 2019Porsche

Nowe Porsche 911 Cabriolet można już zamawiać w Polsce. Za Carrerę S zapłacimy 664 tys. zł, a za Carrerę 4S 702 tys. zł

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas