Porsche 718 T - wersja "zredukowana"
Nowy wariant modeli Boxster i Cayman napędzany jest bazowym silnikiem, ale wyposażony w wiele elementów mających poprawić wrażenia z prowadzenia tych aut.
Tradycyjnie, litera "T" w modelach Porsche pochodzi od słowa "Touring" i wskazuje na "purystyczną przyjemność z jazdy". 718 T ma osiągać to między innymi dzięki rezygnacji z części wyposażenia - systemu multimedialnego oraz klamek, które zastąpiono paskami. Sportowe fotele mają dwukierunkową, elektryczną regulację, środek pokryty materiałem Sport-Tex oraz logo "718" wyhaftowane na zagłówkach.
Oprócz tego we wnętrzu znajdziemy 360-milimetrową sportową kierownicę GT z przełącznikiem trybów jazdy, czarne tarcze wskaźników z logo "Boxster T" lub "Cayman T", które pojawia się także na osłonach progów drzwi. Elementy dekoracyjne panelu instrumentów i konsoli środkowej mają czarne, lśniące wykończenie.
Auto otrzymało 20-calowye obręcze z lekkich stopów w tytanowym kolorze Titanium Grey i obniżone o 20 mm sportowym zawieszeniem PASM. Wariant modelu zdradzają szare obudowy lusterek bocznych (odcień Agate Grey) oraz logo "718 Boxster T" lub "718 Cayman T" umieszczone po bokach. Z tyłu można rozpoznać go również po umieszczonej pośrodku, podwójnej końcówce układu wydechowego z czarnym chromowanym wykończeniem.
Za plecami podróżnych pracuje turbodoładowany silnik typu bokser o mocy 300 KM (przy 7500 obr./min) i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm (przy 2150 obr./min). Nieobciążony samochód waży 1350 kg (wersja ze skrzynią PDK 1380 kg) i może rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,1 s (PDK: 4,7 s). Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h.
Standardowo montowany pakiet Sport Chrono oferuje cztery tryby jazdy: Normal, Sport, Sport Plus oraz Individual. Można je wybierać za pomocą przełącznika na kierownicy. Programy Sport i Sport Plus przełączają charakterystykę zarządzania silnikiem i przepustnicy na bardziej sportową, a w wersji z manualną przekładnią uruchamiają funkcję automatycznego podwójnego wysprzęglenia, która wspiera kierowcę podczas redukcji przełożeń. Sport Plus dodatkowo "wyostrza" prowadzenie 718 T i uaktywnia jeszcze bardziej sportową konfigurację zawieszenia Porsche Active Stability Management (PASM), adaptacyjnych mocowań elementów układu napędowego Porsche Active Drivetrain Mounts oraz opcjonalnej skrzyni dwusprzęgłowej PDK. W połączeniu z tą ostatnią dostępne są również funkcja Launch Control i przycisk Sport Response pośrodku przełącznika trybów jazdy.
Wyróżnikiem 718 T są dynamiczne mocowania przekładni - system PADM, który minimalizuje wibracje w obszarze silnik/skrzynia i ogranicza ruchy mogące wpływać na dynamikę jazdy z uwagi na całkowitą masę układu napędowego. W ten sposób łączy on zalety "twardych" i "miękkich" poduszek przekładni. W rezultacie przy zmianie obciążenia oraz w szybko pokonywanych zakrętach zachowanie samochodu staje się zauważalnie precyzyjniejsze i stabilniejsze. Jednocześnie komfort podczas jazdy na nierównych drogach pozostaje bez zmian.
W Polsce Porsche 718 Cayman T kosztuje od 283 700 zł, a 718 Boxster T - od 286 800 zł. Nowe modele można już zamawiać.