Porsche 718 Cayman GT4 i Spyder powracają
Długo musieliśmy czekać na modernizację najbardziej ekstremalnych odmian modeli z serii 718. Warto było.
Caymana GT4 oraz Spydera nadal napędza wolnossący silnik. Teraz ma on pojemność 4 litrów i moc 420 KM (przy 7600 obr./min), a więc 35 KM więcej, niż poprzednik. Całość trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej, manualnej przekładni z funkcją wyrównywania obrotów podczas zmiany przełożenia.
Sprint do 100 km/h w przypadku obu modeli trwa 4,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 301 km/h (Spyder) lub 304 km/h (Cayman GT4). Z drugiej strony, producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 10,9 l/100 km, które ma być możliwe do uzyskania między innymi dzięki systemowi odłączania cylindrów.
Oba modele wyposażono w adaptacyjne zawieszenie obniżone o 30 mm w stosunku do standardowych odmian. Otrzymały też system wektorowania momentu obrotowego oraz mechanizm różnicowy z mechaniczną blokadą. Producent chwali się, że przy okazji modernizacji i zmiany silnika, udało mu się zastosować mniejszy tłumik, dzięki czemu wygospodarował więcej miejsca na dyfuzor, co z kolei przekłada się na lepszy docisk tylnej osi o 30 procent.
Ekstremalne wersje najmniejszych Porsche można już zamawiać. Za 718 Caymana GT4 zapłacimy 478 tys. zł, a za 718 Spydera 456 tys. zł.